• Lime08

Hur mycket säga till om i frågan om bonusbarn ska vaccineras mot svininfluensan eller ej när man har spädbarn hemma?

Jag vill naturligtvis att min sambos sjuåriga dotter ska vaccineras. Detta pga att vi har ett spädbarn i vår familj. Som jag har förstått det ska beslutet lämnas till skolan nu på måndag (12/10) - men hittills har pappan inte tagit upp frågan med mig överhuvudtaget. Eftersom han vet min ståndpunkt i frågan sedan tidigare misstänker jag att de inte kommer att vaccinera henne, annars skulle han ju ha sagt något. Vet inte hur mycket jag har att säga till om i frågan? Hur har ni andra i liknande situation gjort?

• Svar på tråden Hur mycket säga till om i frågan om bonusbarn ska vaccineras mot svininfluensan eller ej när man har spädbarn hemma?
  • The Black Lady

Jag hade inte lagt mig i deras barns vaccineringar.....

• såffan

Tycker du har rätt att säga din åsikt, men det är ju upp till flickans föräldrar att bestämma.

• yodi

vad tycker din sambo och bio mamman? är dom emot det så kan du nog tyvärr inte göra mycket åt saken.

• Emmli 84

Självklart ska bioföräldrarna ta hänsyn till din åsikt. Sedan måste ju förstås föräldrarna säga sin. Har de ingen bra anledning till att inte vaccinera henne så väger väl din åsikt tyngst men jag förstår samtidigt föräldrar som inte låter sina barn vaccineras med ett så nytt och obeprövat vaccin.

• Liten2008

Jag hade lagt mig i såtillvida att jag inte hade viljat ha en smittospridare i mitt hem, vaccinering eller inget barn där är, helt upp till pappan

• Hannah76
    Liten2008 skrev 2009-10-10 13:46:10 följande:
    Jag hade lagt mig i såtillvida att jag inte hade viljat ha en smittospridare i mitt hem, vaccinering eller inget barn där är, helt upp till pappan
    Otippat... ; )
  • Liten2008
    Hannah76 skrev 2009-10-10 15:22:55 följande:
    Otippat... ; )
    Inte välkommen med löss eller annan ohyra heller
  • parvati

Det är vårdnadshavarnas beslut inte ditt.

• Fyrbarnsmorsa
    Liten2008 skrev 2009-10-10 13:46:10 följande:
    Liten2008 skrev 2009-10-10 16:01:28 följande:
    Inte välkommen med löss eller annan ohyra heller
    Inte lätt att ha dig som bonusmamma.
Svar på tråden Hur mycket säga till om i frågan om bonusbarn ska vaccineras mot svininfluensan eller ej när man har spädbarn hemma?