• mia6622

tänk på vad ni dricker!

min sambo ringde nu ikväll å säger att hans bästa kompis flickvän ligger på sjukhuset.....

vi vet inte om hon kommer att klara sig än....

det kan gå så jävla snet när man dricker HB (varför finns det alkohol???)

de tar normalt för ambulansen att ta sig dit på 2-3 minuter men på grund av att de är en "känd" adress så tyckte dom tydligen inte att dom behöva stress....

det hade tagit över 10 minuter innan dom kom... nu ligger hon i bårås är nersövd tills tidigast torsdag... hon ska tacka sina gudar om hon inte får nå menn... *gråter*

inte roligt att få höra sådat när vi nyss har fått beskedet att vi ska bli föräldrar....
    är såååå rädd att ja ska få ett till mf pga att ja tar till mig allt så mycket... få ont i magen bara ja tänker på de...

Ja tror inte hon kommer att överleva... och gör hon de men blir " sjuk" så kommer N att ta sitt liv de är ja säker på de klarar han inte!

Gråtande kramar

• Svar på tråden tänk på vad ni dricker!
  • Jefa

Alla vet ju vilka risker det finns att dricka hembränt. Och jag kanske inte har med det att göra, men varför dricka HB på en vardag?

• Leeloo

Usch vad hemskt, hoppas hon klarar sig. Men som sagt, hb är ju inte direkt ofarligt och det vet väl alla.

• Utopia

Oj då! Vad var det för fel på spriten, vet dom det? Metanol? Har själv åkt ambulans till sjukhuset (med ett ex) efter att han druckit HB. Men det gick bra, det var inget fel på HB:n, han hade bara druckit för mycket helt enkelt. Han behövde bara ligga kvar över natten för att nyktra till och så de såg att det inte var nån fara med honom.

• mia6622

jooo ja vet... men alltså ja kan i´nte försvara dom och tänler inte göra men jag fattar inte hur människor tänker... för ja fattar inte varför dom dricker på en vardag.... båda två har pyskiska problem de vet vi alla runt om.... men att inte samhället gör något åt hur dom mår hon är runt 25 å han runt 31 dom är fan vuxen dom vet vad som är rätt å fel.....
    BLIR SÅÅÅÅÅ ARG!

• Jefa

Vad har de sagt på sjukhuset då? Vad tror de om henes chanser att överleva? Hoppas iaf det går bra!

• mia6622

de vill juh ha henne nersövd till tidigast torsdag... då ska dom testa väcka henne men dom hade sakt att dom inte skulle hoppas så mycket på att hon kunnde prata å så... utan att hon har haft syrebrist för länge!!!

• Isfjord

"de tar normalt för ambulansen att ta sig dit på 2-3 minuter men på grund av att de är en "känd" adress så tyckte dom tydligen inte att dom behöva stress...."

Skulle de ha maskat medvetet? Vad grundar du det på? Att det tar längre tid än normalt kan bero på mycket. Det kan vara svår trafik med ouppmärksamma Kellogskörkortsägare som inte tittar i backspegeln. Alla ambulanser kanske var ute på andra larm och någon av dem fick prioriteras om. Vad sade den som larnade? De kanske trodde att det inte var så allvarligt som det var pga otydligt larm.
    Om de maskade medvetet är det allvarligt, men om ditt påstående är felaktigt och utan saklig grund är det minst lika allvarligt.

• mia6622

det tar för ambulansen 2-3 minuter ovaset hur dom kör på grund av att de är inte någfot långt men på grund av att de va en känd adress (en lägenhets hus som ska rivas där mycket knarkare bor i...) så tckte dom väll inte att dom behövde jäkta de va 3 som ringde in till 112...
    så då borde dom vell fatta att de är bråskande... el?

• Jefa

Ambulanserna är inte alltid startklara vid sjukhuset! De är oxå (som poliser) ute och kör. Kanske de var längre bort? Det är olagligt att inte skynda sig och därmed riskera någons liv, så det tror jag inte på..

• crescendo

Fy vad hemskt :´-( Kram på dig. Gillar inte heller att alkohol finns... Det låter inte så lovande, men hoppas allt går så bra som det kan gå. Kram igen.

Svar på tråden tänk på vad ni dricker!