Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

    våran väg genom och efter ett ma/mf

    Hej! Får man va med här? Igår var jag hos gyn för ett andra vul (v 11) och denna gången slog inget hjärta. Bebisen var stor som v 8+1 och jag var eg i 10+2...
    Ska tillbaka på måndag för dubbelkoll men vet ju att det är kört. Jag såg det med egna ögon. Gyn sa att jag ska få vagitorer på måndag men har bestämt att jag vill skrapas så ringde bm som gav mig nummer till abortmottagningen. Att ens måsta göra det samtalet värkte i mig. Abort?! Var det en planerad graviditet? frågade hon. Ja, minst sagt... Gråter i omgångar samtidigt som vi försöker se framåt. Men måste komma förbi måndag och "aborten" först sen får vi dra igång med äl-test och tempning osv igen! Pust.

  • Bjornis

    fru fräken skrev 2009-11-20 10:47:46 följande:


    Ursäkta att jag skriver och beklagar mig igen men jag känner mig så låg! Jag är så otäckt rädd för att jag inte är gravid längre, alltså att ett mf/ma är på g. Jag känner att jag blir hämmad i allt jag gör för det enda jag tänker på är att jag inte ska få bli mamma i juli som det är tänkt. För ett par dagar sedan var jag nojjig över att jag kände molvärk i magen och nu är jag nojjig över att jag inte känner speciell molvärk eller att brösten ömmar längre, visseligen känner jag att det är ngt i magen ibland men det är så lite o så sällan och bröstvårterna är fortfarande ömma och brsöten fortfarande svullen, men jag vågar inte hoppas att det betyder ngt positivt! Ska på vul 2/12 men det är en evighet dit... och för den delen så är det ju ingen säkerhet. När jag fick mitt ma (död v 5-6, upptäckt v 11) så kom jag inte ihåg hur jag kände mig för allt är en stor dimma, det enda som jag minns är blodet och smärtan. Till er som haft ma hur kände ni? Försvann era symtom? Jag har ett svagt minne av att jag kände att ngt var fel på ngt sätt men jag vet inte vad.
    Nu kan jag bara svara för hur det känns nu. Har ju inte bliviat av med "det" än. Men har fortf symptom men haft en olustig känsla i kroppen hela tiden. Även när vi fick se hjärtat slå för 3 veckor sen så lugnade det mig inte. Bara känt på mig att nåt är galet. Konstigt. För jag har mått illa och varit supertrött. Och inatt mådde jag illa nästan hela natten och nu vet jag ju att jag inte eg borde göra det...
    Å, vad jag önskar att du kunde slappna av! Men jag förstår dig så mycket. Ska du göra tidigt vul eller?
  • Bjornis

    Hallå tjejer... Idag var jag på andra vul:et. Mest bara för att dubbelkolla så vi inte skrapar ut nåt som lever. Såg ut som sist. v 8+1 och idag skulle jag gått in i 11+0. Fått tid för skrapning på onsdag. Känns ändå OK just nu. Onsdag lär ju bli jobbig men jag ska banne mig komma igen och gyn var så söt och beklagade sig flera ggr och sen sa han att detta ska inte påverka nästa graviditet. "Det är inget du bär med dig". Ja, förutom i huvudet då!

    Maken åker bort 4-13 dec men om man ska gå efter mina "vanliga cykler" så ska jag ha äl runt den 20 december om skrapning osv går som det ska. Hade varit najs att få plussa på nyårsafton!

    Nu vet jag att jag hoppas på för mycket och kroppen kanske inte ens kommer igånr eller är helt utflippad efteråt men måste ha nåt att hänga upp hoppet på... Tycker att "andra bebisförsöket" kan få gå lite fortare än 5 månader.

    Mår dock fortf illa. Det tyckte gyn va konstigt. Men jag har inte varit så nära att kräkas som idag nu på eftermiddagen. Har funderat på om jag fått nån magsjuka men det verkar inte så...

    Jaja, nån här osm skrapats som kan komma med lite pepp innan? Är lite nervös även om jag hellre VILLE skrapas än enbart ta cytotec...

  • Bjornis

    Tack för era berättelser! Jag hoppas jag sövs. De vill att man ska komma fastande så hoppas på att få sövas. Vi får väl se...

    Ecorelle: Håller med de andra. Kräv ett tidigare ul nu så du får svar på din känsla!! Usch.

  • Bjornis

    fru fräken skrev 2009-11-25 09:51:40 följande:


    Tror att mf/ma nr 3 är på g.... Vad gör jag för fel?? Ngn måste vilja mig o min familj ngt riktigt ont! Symtomen har minskat bara illamående kvar men det tror jag hänger ihop med antibiotikan jag äter för min urinvägsinfektion. Har försökt att hålla upp humöret i några dagar nu men nu är det så botten det bara kan bli. Såg dessutom lite lite lite svagt rosa flytningar på pappret i morse när jag kissat. Ska på vul på måndag (fått ändrad tid från den 3/12) men jag tror det är lönlöst, kommer nog blöda ordentligt i helgen... Måste ju färgmatcha advent *ironi* Ursäkta men jag orkar inte hålla mig på mänsklig nivå just nu!
    Å, håller alla tummar för vul:et på måndag!!!

    Idag har jag skrapats. Vilken underbar upplevelse. Eller tja, det kanske var fel uttryck men OJ va bra bemött jag blivit och så skönt och smidigt allt gått.
    Kom in halv 11, fick värktabletter och en till cytotec (hade bara fått en cytotec av min gyn). Låg till halv två och läste och pratade med maken. Då rullades jag till op. Blev sövd (GUD så skönt) och vaknade lite groggy men ändå pigg, fick en glass. Rullades ner till halv tre och fick varm choklad, 2 mackor och en pratstund med en grym bm som sa att vi kan ge oss på bebisverkstan så fort jag känner för sex igen! "Det där med att vänta en mens emellan, det har vi gått ifrån" sa hon och det var så skönt att höra.
    Låg kvar en stund och vilade men åkte redan vid 20 över 3. Väldigt smidigt. Och det känns faktiskt SKÖNT. Jag har mått så dåligt (mest fysiskt) av att ha "det" kvar i mig och nu blöder jag inte så mycket och har lite lätt mensvärk vilket gör att jag känner mig avslappnad! Maken var helt förvånad över hur fräsch jag verkar. Nu är det bara på't igen och jag hoppas då innerligt att det går fort denna gången och att jag inte blir så nojig.
    Men å vad jag känner med er som är gravida nu efter ma/mf. Förstår om det är svårt att koppla av!!
  • Bjornis

    fru fräken skrev 2009-11-26 14:48:02 följande:


    ma... Då var det konstaterat!! Läkaren ville dock att jag skulle komma tillbaka om 1 v och se men jag vet att det är omöjligt att graviditeten är så ny som han vill få det att tro. Med tanke på att jag plussade 7/11 så är det tekniskt omöjligt att jag är i v5 nu. Nu väntar utredning om varför jag får så många ma/mf, dvs om jag/vi orkar försöka ngt mer...
    Näe! Å, suck. Skönt med utredning men fy fan va orättvist! Du vet ju bäst själv om det är möjligt att va i v 5 eller ej... Å vad jag lider med er!!
  • Bjornis
    Lindisen81 skrev 2009-11-26 16:28:52 följande:
    Röd ros; fan!!! men kanske du har rätt... bryter snart ihop så j-a jobbigt! fattar inte vaför de gör vul sååå tidigt när det är svårt att se. sa ju det till dem när jag bokade att jag hellre ville ha i v 8-9, men de tyckte vi skulle ta det i samband med inskrivningen. är det ett ma vill jag veta det nu, nu ska jag gå runt en vecka och bara undra!!!! ååååå tårarna bara sprutar! dottern undrar varför mamma är ledsen... ja vad säger man...? mamma kan oxå vara ledsen ibland......
    Nämen, vad är det som händer här inne?
    Nu läte det ju som att fostret var i rätt bra strl iofs för din del Lindisen men förstår om en vecka känns på TOK för länge att vänta på hur det står till där inne. Håller alla tummar för en lagom stor böna med ett litet pickande hjärta nästa gång!!!!
  • Bjornis

    Röd ros skrev 2009-11-26 16:32:47 följande:


    Va det inte Linuzz som varit med om samma som du och fick vänta i 2 veckor. Men sen när hon kom tillbaka så såg allt bra ut.....Du ska se att det kommer gå galant, 3 dagar kan ju variera i barnbakandet och kan göra en stor skillnad på vul...
    Ja, plus att min gyn har sagt att det är en felmariginal på 5 dagar på vulet så 6+5 kan va 7+3! Nu tänker vi positivt!
  • Bjornis
    Bjornis skrev 2009-11-26 16:35:41 följande:
    Röd ros skrev 2009-11-26 16:32:47 följande:
    Ja, plus att min gyn har sagt att det är en felmariginal på 5 dagar på vulet så 6+5 kan va 7+3! Nu tänker vi positivt!
    Skulle kanske stå att det FINNS en felmariginal på vul:et... Sen har man ju hört allsköns historier om felbedömningar på vul så it ain't over 'til the fat lady sings!
  • Bjornis

    Röd Ros: Är det nån av testerna du har under starka bilder för de är ju inte svaga nån av dem!! Å, säger ett försiktigt grattias!

    Bim-Listan:
    Vivana ÄL ca 12/11 , Bim 25 November
    Lindreas: BIM 30 november
    Röd ros: bim den 1:a dec
    Cecilia80 bim 5 dec
    Bjornis BIM typ 30/12

    Vi som plussat :
    Vill Bli Mamma (plus 4 sept) BF 12 maj
    mamma080322 (plus 16 sept) BF 27 maj
    march (plus 2 okt) BF 14 juni 2010
    Miche (plus 11 okt) BF 15 juni 2010
    mithrandil (plus 19 okt) BF 25 Juni 2010
    LinduzZ (plus 12 okt) BF 26 juni 2010
    Immini (Plus 1-2(?) nov) BF 8juli enl. fl
    Carro86a (plus 6 nov) BF 8 juli 2010
    Lindisen81 (plus 5 nov) BF 13 juli 2010
    Ecorelle ( plus 4 nov ) BF 15 juli 2010
    fru fräken (plus 7 nov) BF 17 juli 2010
    Surikaten (plus 13/11) BF 23 juli 2010

Svar på tråden våran väg genom och efter ett ma/mf