• Snova

Du är smutsig!

Orkar inte skriva om alltihopa men jag fattar inte hur en del människor kan slänga sig i soffan i sina skitiga kläder när de kommer hem. Jag tvättar alltid händerna och byter till mjukiskläder. Lutar aldrig håret mot nackstöd etc.

Hur gör du?

snovas.blogspot.com/2009/10/du-ar-smutsig.html

• Svar på tråden Du är smutsig!
  • Fille Fjonkan

Jag tycker inte att jag är så fasligt smutsig när jag kommer hem från jobbet. Jag åker inte kommunalt.

Dessutom har vi avtagbar och tvättbar klädsel på sofforna

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • uniMog

Tja. vi kan väl enas om att inte bjuda hem varandra så är problemet ur världen. För jag tänker då inte ha med mig inumhuskläder.

I can Cum Lauder
  • Trailer T

Jag slänger mig alltid i soffan när jag kommer hem och riktigt gnor in skiten

• Schnauser

Jag brukar också byta till mjukiskläder när jag kommer hem. Inte för att jag känner mig skitig, utan för att det är bekvämt.

...men TS. Hur tänker du när du får gäster? De har åkt ("skitig" kommunaltunnebana/buss) till dig och har en massa hårprodukter som de gnider in i soffan. Sanerar du hemmet då du haft gäster? ...och säger till dem att tvätta händerna?

Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • Yrrepyrr

Jo vet du vad, det är det första jag gör faktist, slänger mig i soffan med en låååång utdragen suck, äntligen hemma!

• RosaNapp

Är det inte lite skillnad på om man jobbar på kontor eller som bonde? Eller ännu hellre, har arbetsuniform. Måste man byta om då också?

Annars känner jag ingen som har någon sorts kroppsarbete som slänger sig i möbler utan att byta om och kanske duscha först. Inte för att skona kläderna, men för att dom själva känner sig smutsiga.

• Snova

Jag har självklart ett överdrag i soffan som jag tvättar med jämna mellanrum. Men som jag skriver i blogginlägget så skulle jag hellre vilja att folk tog av sig brallorna som i filmen "Hundtricket". En del tycker det är äckligare med undisar men jag tycker faktiskt inte det!

• Snova
    Pejgan skrev 2009-10-09 18:53:43 följande:
    Tja. vi kan väl enas om att inte bjuda hem varandra så är problemet ur världen. För jag tänker då inte ha med mig inumhuskläder.
    Promise!
  • Trailer T
    Snova skrev 2009-10-09 18:58:13 följande:
    Jag har självklart ett överdrag i soffan som jag tvättar med jämna mellanrum. Men som jag skriver i blogginlägget så skulle jag hellre vilja att folk tog av sig brallorna som i filmen "Hundtricket". En del tycker det är äckligare med undisar men jag tycker faktiskt inte det!
    Undisar?
  • Veladis

Jag tycker att trådstarten luktar bacillskräck!
    Lite skit får man leva med.

• Schnauser

Hade en kille som var murare. När han kom hem svettig och skitig i sina murarkläder slängde han sig i soffan i vardagsrummet och somnade. Det irriterade mig storligen. Skällde alltid på honom att han MÅSTE duscha först. Ur denna synvinkel håller jag med TS.

Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • Snova

Trailer T skrev 2009-10-09 18:58:46 följande:

Undisar?
    Töntigt ord för underkläder men det förstod du nog.
    Veladis skrev 2009-10-09 18:59:35 följande:
    Jag tycker att trådstarten luktar bacillskräck! Lite skit får man leva med.
    Nix, inte bacillskräck men smutsskräck. Klart man får leva med lite skit men kan jag undvika t-baneskit i min soffa så gör jag gärna det. Du kanske gillar sånt. Alla är olika!
  • Lönnsirap

Är jag riktigt smutsig duschar jag naturligtvis, tvättar håret och byter till rena kläder... Men så smutsig blir jag oftast inte av att jobba. Tycker att det är ganska märkligt att ha "inne-kläder"/myskläder, men vet att många gillar det. Jag gillar att vara redo att gå ut utan att behöva byta om.

• 071001

Byter till "hemma-kläder" allt som oftast. Tvättar händerna såklart.

• Trill

Herregud. Snart tål vi ingenting... lite smuts är bra för immunförsvaret.

I'm a diiirty girl!

Nej seriöst. Jag känner mig INTE speciellt smutsig när jag kommer hem från jobbet.

• Snova
    071001 skrev 2009-10-13 13:24:45 följande:
    Byter till "hemma-kläder" allt som oftast. Tvättar händerna såklart.
    Precis, det är ju rätt lagom!
  • idiblon

Jag skiter fullständigt i vilket.

• Annanym

Jag tvättar händerna när vi kommer hem, det är allt. Sedan skulle jag nog känna mig riktigt dum om jag hade en så fin soffa att jag inte ens fick lägga mitt hår emot den.

• Annanym

Ha, ha! Fast nu har jag läst din blogg också och fattar det där med nackstödet. Men nja, jag kan faktiskt tänka mig mycket värre saker än att slänga mig i soffan i de kläder jag hade när jag åkte från jobbet.

Svar på tråden Du är smutsig!