• Kaarro

Min temp står på 35,3 är de normalt?

Jag tog precis min temp för jag kände mig lite dålig, och den visade 35,3 är detta normalt eller ligger jag för lågt?
    Jag läste på någon sida att normalt är minst 35,6 om detta stämmer håller jag på att bli sjuk?
    Isåfall hade de varit bra att veta om man ska ta ett besök till farbror doktor innan de blir värre.
    Ingen är hemma just nu, nästa vecka är jag inte ensam mer.

Tacksam för svar! Kram!

• Svar på tråden Min temp står på 35,3 är de normalt?
  • mssixty

Kroppstemperaturen sjunker normalt under natten. Ta en ny temp imorgon och är den lika låg så ta en kopp te/kaffe/varm choklad, ta en promenad och sätt på dig en extra tröja

• Fru U

Vad brukar din temp ligga på?

Det är inte ovanligt att man har både lägre och högre än normalvärdet 37grader. I min familj är det vanligare att man ligger närmre 36 än 37

• MizzTez

Min normala kroppstemperatur ligger på 35,8 grader och det har alltid gjort det! Utom när jag är gravid då går den upp till 36,8..
    Så när jag har 37,8 grader i kroppen har jag feber! Mår skitdåligt då! Det är ungefär som när en "vanlig-tempad" människa har 39 graders feber.. Står i mina journaler på sjukhuset att jag är låg-tempad eftersom jag kom in på akuten engång och mådde sjukt dåligt och var svimmfärdig men tempen visade kring 37 så jag blev hemskickad med en alvedon.

• Kaarro

Tack så mycket för alla svar! Men de har inte direkt blivit bättre, tog tempen nyss och nu ligger den på 34,6 vad ska jag göra är detta normalt? Vill inte att den ska sjunka mer. Är lite yr också? Va händer med mig?

• ChrisE

Välkommen i klubben. Min normal temp är samma. Så är tempen högre inne bär detofta att jag är sjuk. Då är jag ändå varmblodig av mig dvs inget fel på cirkulationen.

Svar på tråden Min temp står på 35,3 är de normalt?