• camillahamrin

När kan man börja med majskrokar och smörgåsrån?

Vilken tid brukar man börja kunna ge lite majskrokar eller smörgåsrån till bebisar? Har glömt bort haha!

• Svar på tråden När kan man börja med majskrokar och smörgåsrån?
  • La Lola

Runt 4-5 mån.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Helene OSV

Majskrokar - så fort man börjat med smakisar (vid 6 mån)
    Smörgåsrån - när man har/vill introducera gluten.

• La Lola
    Helene OSV skrev 2009-10-10 10:16:11 följande:
    Majskrokar - så fort man börjat med smakisar (vid 6 mån) Smörgåsrån - när man har/vill introducera gluten.
    Smakisar kan man iofs börja med tidigare även om rekomendationen är 6 mån.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • SilverEmma

Min tjej knaprade glatt majskrokar vid 4 månader, började med dom samtidigt som andra smakisar.

• 1969

Min kille lekte mest med majskrokarna från 5 månader, typ löste upp de lite och limmade fast dem på tröjan. Först vid 6 månader åt han de facto upp dem.

Rånen har han haft svårare att hålla, åt med behållning först vid 7 månader.

• Helene OSV

La Lola skrev 2009-10-10 10:18:58 följande:

Smakisar kan man iofs börja med tidigare även om rekomendationen är 6 mån.
    KAN kan man väl, man KAN väl börja med smakisar redan på bb men det är ju fullkomligt idiotiskt!
  • MelinasMamma
    Helene OSV skrev 2009-10-10 14:30:50 följande:
    La Lola skrev 2009-10-10 10:18:58 följande: KAN kan man väl, man KAN väl börja med smakisar redan på bb men det är ju fullkomligt idiotiskt!
    Men det är väl ingen som gör det!
  • MelinasMamma

Min dotter fick börja med majskrokar när hon var 5 månader och smörgåsrån när hon var 6½ månad.

• Nemiia

Helene OSV skrev 2009-10-10 14:30:50 följande:

La Lola skrev 2009-10-10 10:18:58 följande: KAN kan man väl, man KAN väl börja med smakisar redan på bb men det är ju fullkomligt idiotiskt!
    Idiotiskt kanske är att ta i...rekommendationerna är ju från 6 mån men vill man så kan man börja från 4 och det är ju helt individuellt och handlar ju lite om hur barnet är. Alla måste inte göra lika för att det ska vara "rätt"
  • Emzy83

Jag trodde att man skulle börja med smakisar vid 4 månader?!...det har jag gjort till min tjej enligt rekomendationer från bvc.
    vid 6 månader är det väl nästan dax att byta ut nåt mål helt mot tex gröt os v, och då lär man ju hållt på med smakisar ett tag först.
    så trodde jag iallafall : )

Svar på tråden När kan man börja med majskrokar och smörgåsrån?