Hur ska jag bete mig mot ett mysko ex??
Först lite historia:
Jag och min fd. sambo har 3 barn. Vi hade varit tillsammans i 8 år. I maj i år så kom min kompis på honom när han stod och hånglade med en tjej på krogen (vi bor i en liten håla med 2 krogar). Jag åkte ner och såg dem med egna ögon. Efter några dagar så hittade min kompis den tjejen på facebook, exet hade henne som vän. Jag kollade upp henne och såg att hon var präst (??) och att hon hade skrutit om det. Alltså att hon var så skadeglad att jag mådde dåligt.
Efter lite efterforskningar så fick jag reda på att de hade haft ett "förhållande" sen ungefär januari 08. Exet förnekar detta, men jag har sett kärleksbrev som de skickat till varandra.
Jag flyttade till egen lägenhet och vi har barnen varannan vecka. Exet förnekar att han och denna präst har nått tillsammans. Det var väldigt konstigt mellan mig och exet, vi bodde på varsitt håll, men umgicks ändå nästan varje dag. Åkte på semester med barnen, åkte och handlade tillsamman, ja gjorde typ allt som ett par gör.
En dag så hade jag varit där, så stod han och höll om mig och sa att han inte ville att jag skulle åka. Att jag skulle vara kvar.
Dagen efter så åker jag förbi vårt hus som han fortfarande bor kvar i och ser att han är hemma från jobbet och har prästen där. Blir skitsur...
Så nu kommer vi till nutid
jag har träffat en ny kille, det är väldigt färskt och nytt.. Men i alla fall i söndags så skulle jag åka hem till honom för första gången, detta fick exet reda på eftersom han ville att jag skulle ta barnen på min lediga helg. Jag fick förklara varför.. Under den eftermiddagen och kvällen som jag var hos den nya (kallar honom T) så smsar han ca 15 gånger, han berättar helt onödiga saker, som att han hade städat barnens rum, att de har ätit mat, att minsta tjejen hade bajsat osv osv osv. Efter ett tag börjar sms ändra karaktär och han vill veta när jag kommer hem, om vi kan prata osv osv osv. Jag smsar tillbaka och säger att jag kommer att vara kvar över natten. Eftersom jag pluggar hade jag med min bärbara dator för jag var tvungen att skicka in ett arbete. Hade visst msn igång på datorn men jag ägnade inte datorn nån uppmärksamhet alls efter arbetet var inskickat. På morgonen när jag ska packa ihop den och åka till skolan så ser jag att han har skickat flera msn meddelanden om när jag kommer hem, vad jag gör osv osv osv.. Detta efter att jag förklarat i sms att jag kommer sova kvar.
När jag sitter i skolan på morgonen så skickar han stora dottern att ringa mig och tala om att nån har ringt efter mig hem till dem. sen så frågar dottern om jag vill prata med pappa. När han kommer till luren får jag stor utskällning för att jag inte svarat på hans sms och msn...
I tisdags var vi på föräldramöte tillsammans, och efter det skulle jag åka hem till T, exet frågade om han fick skjuts hem eftersom det regnade så. Självklart kan jag köra hem honom.. Medans vi sitter i bilen så ringer T och frågar om jag vill ha mat när jag kommer, detta hör så klart exet och han börjar prata om att han inte vill att vi ska blanda in barnen i de nya. Självklart håller jag med, jag har ingen tanke på det alls. Det lär dröja innan jag gör det.
Sen på kvällen när jag är hemma hos T så sätter exet igång med smsterror igen (hade inte datorn på så det kom inga msn meddelanden). Denna gång var han så orolig över ett utslag jag hade i våras, det kunde ju vara borrelia.. jag har ju haft ont i nacken och var så trött. Han bryr ju sig så mycket om mig osv osv ovs..
Dagen efter (i onsdags) så skulle jag jobba, så jag åkte från T tidigt på morgonen (bor ca 4 mil bort) och åkte till jobbet, exet ringde mig på mobilen för att påminna mig om att det var föräldramöte på kvällen på dagis. Nått som jag hade sagt till honom kvällen innan, sen så frågade han vart jag var. Sa som det var att jag var på jobbet. Efter ca 2 timmar får jag ett sms om att han är på mitt jobb (högstadiekola). Det verkar som om han bara åkte dit för att kolla om jag var där..
I går så hämtade jag hem mina barn för att de ska vara hos mig denna vecka, då berättade äldsta dottern (9) att denna präst hade varit med dem och ätit pizza på onsdagen. Då blev jag lite småsur och skickade ett sms och frågade varför han ställer upp krav på mig och sen dagen efter skiter i det själv. Han ringde upp och var assur och skällde som fan. Jag la på tillslut eftersom jag skulle köra dottern till fotbollsträningen. Under tiden vi väntade på att träningen skulle börja ringde han säkert 20 gånger, men jag vägrade svara eftersom jag hade barnen med, alla dotterns fotbollslagkamrater och föräldrar, plus ett av barnens dagiskompsiar med mamma och en dagisfröken var där. Skickade ett sms och förklarade att vi kunde prata sen eftersom det var massa folk runt omkring. Det tog inte många minuter förrän han kom farandes med bilen, sliter bort stora dottern och frågar henne varför hon skvallrar (???) sen så skäller han och gapar som en idiot på mig, mitt bland alla människor, men eftersom jag vägrar prata med honom bland allt folk så springer han därifrån med hotet om att "jag ska minsann ta barnen från dig". Då är det dags att gå in till träningen och jag samlar ihop alla 3 barn, då kommer han tillbaka och försöker övertala våran 5 åriga son att han ska följa med pappa istället för mig...
Får med mig sonen och döttrarna och går in..
Alltså vad fan ska jag göra????