• Jullessk

Gran med belysning på trädäck, hur?

Vet inte om det är rätt forum men jag chansar. Är det någon som har en bra idé om hur jag kan ha en gran utan att det  blåser omkull?

Alvin 081121
  • Svar på tråden Gran med belysning på trädäck, hur?
  • Mammut och Papput

Ha den mot ett räcke/stolpe och fäst den på minst två ställen, den blir ju lite mosad mot eventuellt staket men...

• Viewsonic

Rep, hammare, spik, brädor, fästa?

• Firefairy

ställ den i en större hink /kruka som du fyller med sten - då blir det tungt i botten och granen står rakt

• LottaRos

Du använder en parasollfot - en sån som man skruvar fast i trädäcket.
    Krävs ju dock en del yxande på stammen för att få ned i hålet...

• Viewsonic

Plantera en gran, så sitter den fast i marken. :)

• Jullessk

Tack för svar! Lutar åt den stora hinken med sten tror jag eftersom jag inte har varken räcke eller stolpar att binda fast i. Vill göra så lite åverkan som möjligt och tänkte att någon satt på en smart lösning.

Har funderat på att plantera en gran men det blir ju så stort hål i trallen och det vore synd när den är alldeles ny{#lang_emotions_wink}

Alvin 081121
  • Viewsonic

Har ni ingen plats bredvid trallen att plantera? Vid mitt förra hus växten en liten gran framför huset som var perfekt. Satt garanterat fast. :D

• Jullessk

Dessvärre har vi täckt allt med trallen. Ingen onödig gräsklippning här inte{#lang_emotions_laughing}

Alvin 081121
  • Snigelfart här

Någon som vet hur länge den står och är snygg? Jag är också sugen på en på altanen eller på framsidan.

Svar på tråden Gran med belysning på trädäck, hur?