Inlägg från: mammamys06 |Visa alla inlägg
  • mammamys06

Adopterade göteborgare!

Hej, hej! Är adopterad både jag och maken, väntar barn nr 2. Är 34 år. Kramis

Victor född september -06, Alice bf annandag jul 2009
  • mammamys06
    lnuttis skrev 2009-10-14 18:47:23 följande:
    Hej vad kul att ni svarade! Själv är jag adopterad från Syd Korea. Va nästan säker på att jag var gravid när jag skrev mitt inlägg här men var inte säker hade alla olika symtomer som tydde på det men man vet inte om man bara inbillar sig massor med så idag morse gjorde jag äntligen testet och det visade positivt är överlycklig och helt överväldigad av glädje trodde inte att jag skulle kunna bli det så fort efter att jag slutade men mini pillrena i slutet av Juni...men det gick visst ändå hihihi... Enligt en liknande sida som FL ska bebben komma 16 Juni=)Är så mycket som snurrar i huvudet på mig nu mycket man tänker och undrar, ska bli så spännande med och se hur mycket av mina asiatiska gener barnet kommer att få längtar så efter att få se. Hur kände ni när ni väntade första barnet funderade ni mkt på att ni själva ska få ett biologiskt barn som kommer att likna dig/er??Kram Linn
    Grattis!

Mitt första barn adopterade vi från Vietnam. Andra barnet kommer lagom till jul Barnet vi väntar är en flicka vars pappa är från Sydkorea han med och det ska bli kul att se hur mycket asiatiska drag hon får, jag är från Ecuador så det kan bli en spännande blandning. Jag har aldrig tyckt det varit viktigt att se mig själv utseendemässigt i mina föräldrar och bror och därför kändes det väldigt oviktigt när vi adopterade vår son men han är väldigt lik min man, båda är ju från Asien Och nu kommer lillasyster och jag tror hon blir lik sin storebror eftersom båda har asiatiska drag. Känns tom lite läskigt att hon kanske kommer ha drag från mig också, så ovanlig känsla
  • mammamys06

Jag tycker det är både spännande och läskigt att se på lillan i magen. GJorde ett privat ultraljud sent i graviditeten och såg då på en skärm stor som en hel vägg i närbild den lillas ansikte och kropp och såg tom ögonbrynens form! Det var första gången jag såg någon "släkting" som är lik mig till utseendet. Det var blandade känslor. Och jag såg att hon har min mans öron, mina ögon (konstigt eftersom han är korean och jag trodde att hon då automatiskt skulle få hans vackra ögon), min mun, makens höga kindben, hans långa ben och min näsa....

Vår adopterade son är så lik min man utseendemässigt men i sättet är han lik mig.

Svar på tråden Adopterade göteborgare!