• Malinnx

Bra restaurang på/runt avenyn?

Ska till Göteborg imorgon, tänkte gå ut och äta men jag känner inte till något bra ställe med god mat.
    Någon med tips?

• Svar på tråden Bra restaurang på/runt avenyn?
  • Memnok77
    Malinnx skrev 2009-10-10 19:03:43 följande:
    Ska till Göteborg imorgon, tänkte gå ut och äta men jag känner inte till något bra ställe med god mat. Någon med tips?
    Ja. På en paralellgata till avenyn finns det en sjukt bra restaurang: Basement
    www.restbasement.com/

Ta gärna en av deras avsmakningsmenyer med tillhörande vinpaket.

Eller om du är ute efter flottig och mer rustik mat som är lite billigare är Joe Farellis en helt ok hamburgersylta/pizzeria/steakhouse.

www.joefarelli.com/
  • Bakeapple

Svarta Oliver på Kristinelundsgatan.

• Kagi

Barrique på Lorensbergsgatan (parallellgata till Avenyn) är väldigt trevligt, och god mat.

• 071001

För lyxigare måltid, Fond. Ligger alldeles bakom Poseidon högst upp på avenyn.

• Kagi

För kött & potatis med amerikanskt stuk: Texas Longhorn på Södra vägen (också parallellt med Avenyn, fast ännu närmare Heden).

• Malinnx

Åh tackar Sitter och kollar på nätet för fullt!

• 071001

Hela Södra vägen är ju full av hak som ser trevliga ut.

• Kagi

Ja, även Tara (eller heter det Taras?), på Södra vägen upp mot Korsvägen är bra och trevligt. Turkisk meze bland annat - mums!

• Ramonas

El Corazon, en jätte bra restaurang på avenyn, lite dyr, men ack så god mat dom har.. Kan verkligen rekommendera deras pizza som man äter med händerna...

• 4ungar
    Kagi skrev 2009-10-10 20:45:16 följande:
    Ja, även Tara (eller heter det Taras?), på Södra vägen upp mot Korsvägen är bra och trevligt. Turkisk meze bland annat - mums!
    mmm... det är en av mina favoritrestauranger, god mat och trevlig personal.
Svar på tråden Bra restaurang på/runt avenyn?