Inlägg från: myrstacken |Visa alla inlägg
  • myrstacken

Kan ni hjälpa mig. Får panik och ryser i hela kroppen av allt.

Sitter och gråter.

Jag behöver verkligen dra in pengar nu när mina dagar håller på att ta slut MEN vill verkligen inte låta vår flicka börja dagis än utan vänta tills hon är 2 år.

Vårdnadsbidrag räcker en bit men behöver ändå ta CSN-lån elle rjobba med något för att få allt att gå runt. Räcker inte med sambons lön.

Önskar att jag var journalist och kunde jobba hemifrån. Då räcker det med en dator och man kan jobba närsomhelst.

Kan ni hjälpa mig. Får panik och ryser i hela kroppen av allt.

• Svar på tråden Kan ni hjälpa mig. Får panik och ryser i hela kroppen av allt.
  • myrstacken

Dem extrajobb som finns är ju mataffärer och dem är svåra att få pluss att jag vill ha ett ordentligt jobb som jag haft innan men då gärna kunna jobba hemifrån.

• myrstacken

Men man kan plugga parallellt...

hellohanna skrev 2009-10-10 22:47:16 följande:

fast man tar ju inte ett csnlån för att vara hemma med barn eller?
  • myrstacken

Jag vill se mitt barns utveckling om dagarna och inte låta personer få göra det mot betalning.

hellohanna skrev 2009-10-10 23:00:38 följande:
    Fast du skrev som om det var en ekonomisk lösning för att vara hemma med ditt barn. Vad är det som är hemskt med dagis om jag får fråga?
  • myrstacken

Duktigt av dig men känner du att det sliter på din kropp att jobba så oregelbundet?

Asia1 skrev 2009-10-10 23:05:29 följande:
    jag jobbar 50%,kvällar, nätter och helger och får sedan vårdnadsbidrag. Jag drar in ca 14000 varje månad på det sättet, tack vare ob. Jag jobbar på ett elevhem.
  • myrstacken

Jaha så man får inte jobba eller plugga och få Vårdnadsbidrag om man bor i Stockholm?

vÅRDANDSBIDRAG OCH Lidingöbo skrev 2009-10-11 10:44:03 följande:

Alltså jag förstår inte. Vårdnadsbidrag i min kommun ställs med kravet att man inte på något vis får ta emot andra bidrag, även sjukpenning och framförallt får man inte arbeta. CSN lån har jag alltid lärt mig att man är berättigad att få ta ut när man är studerande finns inga andra omständigheter då man får ta ut ett sådant lån.Ställer inte era kommuner samma krav ang vårdnadsbidrag?Jag har börjat tänka på att kanske jobba natt som tidningsutdelare för det är inte långa pass och man hinner sova. Kanske ett förslag?När det gäller dagis kontra hemmaförälder orkar jag inte ens ta mig in på diskussionen (har många argument) men jag ser positivt till att man är hemma de första åren men alla har inte den möjligheten pga olika situationer eller för all del så kan det vara att man helt enkelt inte vill och tycker att dagis är bättre. Hur som helst det är upp till var och en hur man väljer och jag tror inte att TS ville diskutera det ämnet.
Svar på tråden Kan ni hjälpa mig. Får panik och ryser i hela kroppen av allt.