Inlägg från: mini2007 |Visa alla inlägg
  • mini2007

Molos Lagersalg Hösten 2009!

Tjänar man på att åka dit? Med tanke på danska kronan? Bor i Malmö... Var där förra året, shoppade mig fattig :)

• mini2007
    Buttelina skrev 2009-10-29 21:57:19 följande:
    jadå det gör man
    Haha såklart, alltid ;)
  • mini2007

FL Lisa skrev 2009-11-05 19:56:31 följande:

RååSa BuBBlan skrev 2009-11-05 19:49:52 följande:
    Nja...tar du ut 3000 danska så kostar det dig 45 danskaVad växlingskursen ligger på vet jag inte...men det kanske man kan läsa sig till på swedbanks hemsida. Den borde inte vara sämre än Forex (men jag är inte säker)
    När jag beställde en resa (i danska pengar) på nätet och betalade med Swedbanks Visa kort så blev helt plötsligt resan flera hundralappar dyrare än vad jag räknat med (på Forex valuta omvandlare). Ringde Swedbank och ifrågasatte och de sa att deras kurs kunde variera, men att summan som dragits var den som gällde, deras kurs var alltså MYCKET sämre än Forex kurs. Men detta var för några år sedan och gällde typ 7000 SEK, kanske har de ändrat nu...
    Men jag tycker nog att du ska växla i Sverige på ett växlingskontor, alltid dyrare att ta ut/växla på "resmålet"!
  • mini2007

Åååh vad mycket fint ni har köpt!! Nu m-å-s-t-e jag ju åka imorgon, hade tänkt vara ekonomisk och låta bli, men är det nåt tillfälle man inte ska vara det (ekonomisk alltså) så är det ju nu, eller?

Ni som varit där, när är det minst kö, är det bäst att åka dit till kl 14 imorgon eller typ 16-17? Förra året när jag var där var det ingen kö alls, det var på eftermiddag/kväll, minns inte exakt...

• mini2007

FL Lisa skrev 2009-11-05 20:24:19 följande:

De gånger vi varit utomlands de senaste åren har vi tagit ut i stort sett allt på plats och jag har inte upplevt det som särskilt dyrt. men det kanske beror på vilken bank och vilket kort man har. Självklart kostar det ju lite grann men inget jag upplevt som dyrt
    Så är det säkert, minns att jag blev hemskt förvånad över den stora skillnaden, därför ringde jag och frågade, trodde att det hade blivit nåt fel, men det tyckte inte banken ;)
    Vid detta tillfälle handlar det ju kanske om en extra tröja eller så, och då kanske det känns onödigt att lägga det i avgift/dålig kurs :p
  • mini2007
    mini2007 skrev 2009-11-05 20:31:41 följande:
    Åååh vad mycket fint ni har köpt!! Nu m-å-s-t-e jag ju åka imorgon, hade tänkt vara ekonomisk och låta bli, men är det nåt tillfälle man inte ska vara det (ekonomisk alltså) så är det ju nu, eller?Ni som varit där, när är det minst kö, är det bäst att åka dit till kl 14 imorgon eller typ 16-17? Förra året när jag var där var det ingen kö alls, det var på eftermiddag/kväll, minns inte exakt...
    Puffar lite, har det varit mer kö på dagen eller kvällen? När var ni där?
  • mini2007

Mamma Kråkan skrev 2009-11-05 22:01:18 följande:

Nu var jag  i och för sig där i våras men kö är det bara då dom öppnar.
    Aha, men då är det kanske bäst att satsa på lite senare iallafall... Tack för svaret!
Svar på tråden Molos Lagersalg Hösten 2009!