• LenaL

Gåstol tidigt farligt?

Har en super aktiv 4-månaders flicka. Hon vill vara i gåstol hela tiden men låter henne bara vara där några minuter ett par gånger / dag. Hon stormtrivs där men jag har hört att jag kan förstöra hennes rygg, hur vet jag inte men man blir ju ändå orolig. Hur tidigt hade ni barn i gåstol? Någon som vet något mer om detta?

• Svar på tråden Gåstol tidigt farligt?
  • luckyme83

min son började med gåstol när han var 3.5 månad...
    på mitt bvc sa dom att bebisen inte ska vara i den för ofta, inte för att det är skadligt men för att man inte har bebisen lika mycket på golvet och då kanske den inte bemödar sig med att börja krypa...
    min son är nu 5 månader och är bara i gåstolen korta stunder under dagen...den är väldigt bra när man vill att han ska bajsa =)

• luckyme83

min son började med gåstol när han var 3.5 månad...
    på mitt bvc sa dom att bebisen inte ska vara i den för ofta, inte för att det är skadligt men för att man inte har bebisen lika mycket på golvet och då kanske den inte bemödar sig med att börja krypa...
    min son är nu 5 månader och är bara i gåstolen korta stunder under dagen...den är väldigt bra när man vill att han ska bajsa =)

• LenaL

Min flicka som nu är 8 år var i gåstol från 4 månader. Först korta stunder sen längre. Hon kröp när hon var 9 månader men det var så dåligt att hon gick 2 veckor senare. Alltså kröp hon bara 2 veckor. Varför är det så viktigt att de kryper? Inte för att jag vill att lillan ska hoppa över det men varför är det så viktigt?

• luckyme83
    LenaL skrev 2009-10-11 14:17:23 följande:
    Min flicka som nu är 8 år var i gåstol från 4 månader. Först korta stunder sen längre. Hon kröp när hon var 9 månader men det var så dåligt att hon gick 2 veckor senare. Alltså kröp hon bara 2 veckor. Varför är det så viktigt att de kryper? Inte för att jag vill att lillan ska hoppa över det men varför är det så viktigt?
    nä det är väl inte viktigt att de kryper, men jag vill nog hellre att min son kryper än går i gåstolen...
    mer naturligt för dom att krypa men det är min åsikt =)
    just nu ålar han sig fram, och står på all fyra nästan hela tiden..så snart kryper han nog =)
Svar på tråden Gåstol tidigt farligt?