• Tajny

Carena gåstol

Köpte för några veckor sen en carena gåstol till dottern. Hon är nu 5½ månad och väldgigt stadit så tycketde det va dags. Men nu när jag skulle använda den så når hon inte ner till golvet, det är säkert 5 cm kvar innan hon når ner med tårna. Vi har den i det lägsta "hacket" som det går. Tjejjen är 68 cm lång, jag va säker på att hon skulle kunna använda en sån nu. Hon provade en kompis stol och den nådde hon ner i. Någon mer som har en carena som tycker den är hög, eller är det fel på vår??

• Svar på tråden Carena gåstol
  • Krokus78

Håller med! Vår tjej är snart 6 månader, 66cm lång och når inte ner till golvet i denna gåstol.

• Krokus78

Ok, vår var en doppresent. Har ej kvar kartongen så vi behåller den. Hon gillar att sitta i den i alla fall och idag när jag provade så vek jag ihop en filt och satte framför magen så att hon satt mer upprätt, då nådde hon ner med tårna i alla fall. Så det tar väl någon månad innan hon kan använda den på rätt sätt.

• korvmamman

köpte oxå en nyss, min dotter är 72 cm och når precis ner.. men stolen är så jäkla trög o köra så hon kommer inte långt.. t.o.m JAG tycker de ne trög när ja rullar den. jättesvår o svänga.

• Tajny

jag håller med! Det är de fasta bakhjulen som gör att de blir så.
    Jag köpte nu en graco till henne, den når hon ner i men hon kommer inte så värst långt. Men kompisens stol går hon runt i, men det är svängbara hjul överallt på den.

• Pillm

Vi har också en Carena gåstol och vår son är snart 9 månader och den är ändå svår att ta sig fram i! Hjulen rullar dåligt och de fram ställer sig på tvären och de måste man vända tillbaka själv för att sonen ska slippa skjuta stolen framåt. Är jättemissnöjd med den!

Svar på tråden Carena gåstol