MVC, mamamia eller BBsthlm?
Hej
Står i valet o kvalet. Vilket mvc i sthlm är "bäst"?
Har tidigare haft kontakt med MVC i alvik/traneberg, men tyckte de kändes lite arroganta. Detta är mitt första barn så jag vill hamna rätt direkt :)
Ida
Hej
Står i valet o kvalet. Vilket mvc i sthlm är "bäst"?
Har tidigare haft kontakt med MVC i alvik/traneberg, men tyckte de kändes lite arroganta. Detta är mitt första barn så jag vill hamna rätt direkt :)
Ida
Hej!
Valde också bort alvik/traneberg. Går nu på BB sthlm Västermalm. Är jätte nöjd hittills. Är bara i v 11 (12 imon!!) så vi har bara varit där två ggr.
Lycka till o grattis till den pyret i magen!
Bytte från MamaMia Kista till BB Sthlm Gamla Stan när jag var gravid. Var jättenöjd med att gå där.
Hu
Vickan I skrev 2009-10-12 07:34:54 följande:
Jag fick väldans ont tidigt i graviditeten och var jätteorolig och bad om att få komma och göra ett VUL, (ont så jag fick yrsel) men de på MamaMia avfärdade mig som jättelarvig och det kändes inte alls bra. Kontaktade då BB i Gamla Stan som jag hört mkt bra om och fick en tid för VUL där direkt fast jag inte ens hade hunnit byta och bli skriven där .
Sedan under grav så hade jag en jättebra bm som tog en orolig förstagångsgravid på allvar och som alltid svarade på mejl mm om det var ngt man undrade eller klämde in en om det behövdes. (Har haft en blodpropp tidigare, så behövde lite extra koller då jag tog sprutor under grav).
Vickan I skrev 2009-10-12 07:43:22 följande:
Jadå allt var ok .
Ang gruppmödrarvård så hade vi aldrig det när jag gick. Hade också läst om det, men vet inte. Var inget sånt för oss iaf. Men man hade ju föräldrautbilningar i grupp med andra där man gick igenom en massa om förlossningen och första tiden hemma mm. men det kom senare i grav.
De hade inte möjlighet att skriva in mig på Barnmorskorna Västermalm på grund av högt patienttryck, och på MVC Solna var de otrevliga. Jag går på MVC Sundbyberg, och de jag träffat där är fantastiskt rara och ödmjuka.
Jag går på MVC i Alvik/Traneberg och mot mig är de jättegulliga där. :)
Mina erfarenheter från Mamamia är inte jättebra men det är från tillfällen innan när jag inte var gravid.
Jag gick till Barnmorskorna Gamla Stan, är otroligt nöjd. Dessutom fick jag ju genom dem garanterad plats på BB Stockholm, vilket var suveränt. Om du har möjlighet, se till att få föda där, det var fantastiskt bra personal, mysigt, lugnt. Jag var jätteförlossningsrädd efter mitt första barn, men fick så mycket hjälp och stöd på mvc, och när jag sedan kom till BB Stockholm fick jag världens bästa bemötande.
Är jättenöjd med BB V-malm/Gamla Stan!
snovas.blogspot.com