• Anonym (TS)

Ni som använt knipkulor, hur snabbt märkte ni skillnad och vilka använde ni?

Ni som använt knipkulor, hur långt tid tog det innan du märkte någon skillnad?
    Vilka knipkulor använde du??
    Hur använde du dom? hur länge/ofta?

Har själv tänkt att jag ska börja använda mina smartballs, vilket kan behövas

• Svar på tråden Ni som använt knipkulor, hur snabbt märkte ni skillnad och vilka använde ni?
  • Anonym (undrar)

puffar upp din tråd lite för jag e oxå nyfiken! Har precis bestältt smartballs....

• Anonym (Rosa)

Är smartballs dessa rosa knipkulor fårn Fun Factory? I så fall är det sådana jag har!
    Kan dock inte ge svar på din fråga då jag är väldigt dålig på att använda dem...

• Anonym

har kikat runt här på familjeliv och kilalr klagar på att för få tjejer kniper... de gillar det så det är väl bara att köpa och träna eller vad säger ni?

• Anonym (desperat)

Började entusiastiskt med knipövningar efter sommarens förlossning (i juli), glömde dock bort det efter hand. Har just (i januari) haft mitt första samlag med maken. KATASTROF! Han känner ingen friktion alls. 

Ska nu börja med tunga artilleriet (dvs. BÅDE knipövningar och knipkulor - har Vagitrim från Apoteket och även en äldre variant från Apoteket).

Men min fråga är: Kan knipövningar göra någon större skillnad när maken numera upplever sig vara en ål i Sargassohavet?    

• Anonym (undrar)

Desperat - det får vi ju verkligen hoppas att det gör, annars får man ju lite lätt panik.... Ska oxå börja använda dessa nu efter att ha fött två barn....

Anonym - jag googlade "smartballs" och gick in på en av de sidor som säljer dem, tror inte jag får skriva ut adressen här, eller får man det????

Anonym Rosa - ja det är de jag köpt!

• Anonym (f.d slapp)

Jag har två varianter som jag använder och vi kan gott säga att resultatet känns för både mig och honom.

Efter två förlossningar väldigt nära inpå så gjorde det en hel del på knipningen.

De jag testat är precis som trådstartaren smartballs www.crismas.se/smartballs samt även geishakulor www.crismas.se/pleasure-pearls-white .

Första gången jag använde geishakulorna var en totalt katastrof, så slapp man känner sig när dom trillar ut igen. Då var det bara och inse att man verkligen behövde träna.

Så....kör på tjejen, det ger garanterat resultat.

Länken, som ovan nämnda person lagt in, till hur man använder dessa är en bra och nyttig information för att lätt kunna lära sig hur dom skall användas.

Skulle finnas fler såna bra beskrivningar.

• Anonym (desperat)

Jag har en äldre variant av Apotekets Vagitrim. Den tyngsta kulan i det setet väger 80 g. Men jag behöver en tyngre! Någon som känner till en knipkula som väger mer (alt. ger bättre knipövning)? Den äldre Vagitrim jag har utgörs av en rund boll utan inre rörliga kulor.   

En av kulorna som rekommonderats i denna tråd väger 87 g - inte så mycket mer än vad jag redan har, alltså.

Att kånka omkring med vikter i händerna (man måste knipa mer vid belastning av bäckenbottenmuskulaturen) är inget för mig. Jag använder knipkulor i vardagen när jag lagar mat, går och handlar etc. och behöver båda mina händer då. 

Min kula på 80 g har bara ramlat ut vid några sällsynta tillfällen: en gång när jag nös utan förvarning och en gång när jag höll min nakna bebis och hon sket mig rakt i näven Skrattande samt en gång när jag hade ovanligt mycket sekret och tog ett väldigt långt kliv på trottoaren - plopp!).

Men ändå känner jag mig inte speciellt tajt "därnere" vid sex. Kanske min slida är formad så att kulan liksom stannar där inne för att slidgången är lite böjd el dyl?  

• Lis Alm

Det viktigatste är att man verkligen gör knipövningar när man har sina kulor på plats. Det är det som ger en stark bäckenbottenmuskulatur.
    Har man inte svårt att hålla kulorna när man står/går så ger de inte speciellt mycket träning om man bara går runt med dem.
    Knip effektivt, så behöver man inte använda dem så lång stund.

Här är ett träningsprogram om man vill ha:
    www.intiminformation.se/Artiklar/Tr%C3%A4ningsprogram+b%C3%A4ckenbotten%C3%B6vningar+2.aspx

Lycka till!

• Momalicious

Finns det olika storlekar på knipkulor? Tänkt öva upp muskulaturen inför förlossningen så att återhämtningen går snabbare så jag köpte knipkulor. Tycker dock de känns jäkligt stora i diameter? Finns det både olika vikt och diametermått? Hur vet man vad man ska välja?

• Anonym (kryddan)
    Momalicious skrev 2010-08-31 12:24:14 följande:
    Finns det olika storlekar på knipkulor? Tänkt öva upp muskulaturen inför förlossningen så att återhämtningen går snabbare så jag köpte knipkulor. Tycker dock de känns jäkligt stora i diameter? Finns det både olika vikt och diametermått? Hur vet man vad man ska välja?
    Ja, det finns olika storlekar. Om de du har känns för stora så kan du testa ett par mindre. Ju mindre (och/eller tyngre) de är, desto svårare är de att hålla kvar.
  • Lis Alm
    Momalicious skrev 2010-08-31 12:24:14 följande:
    De flesta knipkulor har en ergonomisk storlek (ca 3 cm)  Det är en bra storlek som ger motstånd i dina knipövningar och på så sätt ger god effekt på dina övningar.
    Glöm inte att du måste använda glidmedel vid införandet, så att du inte får småsår och sprickor, för då ökar risken för infektioner.

Tänk också på vilket material du väljer nu när du är gravid. Välj silikon eller hårdplast, då det inte finns mjukgörare (F-talater ) Ftalater bör man undvika under graviditet.
    Lycka till !
  • Anonym (Anonym)

Som man kan man lätt bli lite frustrerad om där finns en ovilja/mindre prio att dra sitt strå till stacken för vuxenliv

Forumen här flödar över av ÄL + 2, 5, 9, 1, 4, 3.. Ställningar för enklare bli gravid, hur många ggr ligga vid ÄL, tidpunkt på dygnet vid ÄL osv osv osv

Barnfabrik är en del många män gladeligen går igenom då det har gemensamt mål men känner många som sen också 2 år senare undrar vad som hände med sin partner och nyblivna mamma efter det. Jobbigt behöva gå med knipkulor men när det skulle diskuteras spökstreck eller tajming och planeras utlösningar - då fanns både tid, intresse och ork...

Ngt många borde fundera på tror jag. Lika viktigt kvinnan tycker det är att mannen är i form i fabriken, lika viktigt är det för de flesta män att fabriken inte gapar tom...

Svar på tråden Ni som använt knipkulor, hur snabbt märkte ni skillnad och vilka använde ni?