Inlägg från: Anonym (desperat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (desperat)

Ni som använt knipkulor, hur snabbt märkte ni skillnad och vilka använde ni?

Började entusiastiskt med knipövningar efter sommarens förlossning (i juli), glömde dock bort det efter hand. Har just (i januari) haft mitt första samlag med maken. KATASTROF! Han känner ingen friktion alls. 

Ska nu börja med tunga artilleriet (dvs. BÅDE knipövningar och knipkulor - har Vagitrim från Apoteket och även en äldre variant från Apoteket).

Men min fråga är: Kan knipövningar göra någon större skillnad när maken numera upplever sig vara en ål i Sargassohavet?    

• Anonym (desperat)

Jag har en äldre variant av Apotekets Vagitrim. Den tyngsta kulan i det setet väger 80 g. Men jag behöver en tyngre! Någon som känner till en knipkula som väger mer (alt. ger bättre knipövning)? Den äldre Vagitrim jag har utgörs av en rund boll utan inre rörliga kulor.   

En av kulorna som rekommonderats i denna tråd väger 87 g - inte så mycket mer än vad jag redan har, alltså.

Att kånka omkring med vikter i händerna (man måste knipa mer vid belastning av bäckenbottenmuskulaturen) är inget för mig. Jag använder knipkulor i vardagen när jag lagar mat, går och handlar etc. och behöver båda mina händer då. 

Min kula på 80 g har bara ramlat ut vid några sällsynta tillfällen: en gång när jag nös utan förvarning och en gång när jag höll min nakna bebis och hon sket mig rakt i näven Skrattande samt en gång när jag hade ovanligt mycket sekret och tog ett väldigt långt kliv på trottoaren - plopp!).

Men ändå känner jag mig inte speciellt tajt "därnere" vid sex. Kanske min slida är formad så att kulan liksom stannar där inne för att slidgången är lite böjd el dyl?  

Svar på tråden Ni som använt knipkulor, hur snabbt märkte ni skillnad och vilka använde ni?