Riklig blödning i början av graviditet. Men där det gått bra ngn!?
Hej!
Finns det ngn här som haft en riklig blödning som liknat mens i början av er graviditet men som INTE varit missfall!?
Hej!
Finns det ngn här som haft en riklig blödning som liknat mens i början av er graviditet men som INTE varit missfall!?
Jag har haft en ordentlig blödning med båda mina graviditeter, i v 12-13.. Första gången vet dom inte varför, andra gången va det ett blodkärl moderkakan som brustit.. Nu antar jag att du säkert menar tidigare i grav, men ville bara berätta att jag varit med om det 2 ggr.. Min son är 3år, och nu gravid i v 25.. Så en blödning behöver inte betyda missfall.. Lycka till!
Jag har haft det i alla mina tre graviditeter, from vecka 8 och framåt. Har två underbara barn och är gravid i vecka 31. I min första graviditet så fick jag till och med en störtblödning som jag blev inlagd på sjukhuset för och i min nuvarande graviditet så har jag fortfarande blödningar lite då och då. Så visst kan det gå bra trots större blödningar .
Det lugnar ju en lite grann iaf att andra haft det!
jag hoppas verkligen det är så för mig med , och att det inte är ett missfall!
Var reat blod "rent" eller "vattningt" eller var det som vid mens?
Lite tjockare, lite "slem" ibland, och små "klumpar" ??
Hade ni ont vid dessa gånger? Alltså som vanlig mensvärk?
Jag hade en kraftig blödning i början av min graviditet (vecka 7 eller 8)och nu har vi en underbar liten son på 5 veckor! Blödningen bara kom en kväll, som en kraftig mensblödning. Blödningen upphörde nästa dag eller om det var under natten och sen hade jag bruna flytningar under några dagar. Fick göra ett VUL på gyn då vi skulle flyga till Västindien några veckor senare och då såg vi ett hjärta som slog! Så det kan gå bra!
när min senaste blödning inträffade så va det i somras, det va jättevarmt och jag satt i solen och svettades.. Drar händerna i ljumskarna för att tvätta bort svetten, och får upp två blodiga händer.. Sen några min efter va blodet nästan svart.. så det va levrat blod, vilket betydde att jag egentligen hade fått blödningen innan.. jag hade jätte ont i magen.. fick medecin som stoppar blödning.