• CombatLover

Bra kattsand?

Hej.

Har två busfrön hemma och jag behöver tips på bra kattsand. Vi kör nu på Ever clean, svindyrt och enligt mig inte så fantastiskt. Det dammar, luktar oerhört skarpt av parfym (när man gjort rent i lådan så luktar man kattsand långt senare) och det absorberar inte särskilt bra, det är klegg på botten av lådan trots att vi rengör varje dag. Sanden fastnar även på katternas tassar och det har hänt att vi får torka bajs på tassarna efter att de gjort sina bestyr.

Har ni några tips på BRA kattsand? Har hört om ngt som heter "Kristallklart kattströ", är det ngt att rekommendera?

Tacksam för all hjälp

• Svar på tråden Bra kattsand?
  • Knabbo

vi kör med Nya Katty...luktar nästan ingenting, klumpar sig bra o det är inte för finkorningt så dom drar med sig sanden i hela lägenheten...billig med :D

• Pernilla75

Kan varmt rekommendera kattsand fårn Oliver's petfood. Den dammar minimalt och klumpar sig bra. Dessutom får man gratis hemleverans vid köp för minst 300 kr.

• Mira 70

Jag rekommenderar er som inte hittat någon kattsand ni är nöjda med att prova pellets. Sån pellets man eldar med. Billigare. luktar mindre och enklare att städa av lådorna.

• Dundermamman
    Pernilla75 skrev 2009-10-12 19:46:47 följande:
    Kan varmt rekommendera kattsand fårn Oliver's petfood. Den dammar minimalt och klumpar sig bra. Dessutom får man gratis hemleverans vid köp för minst 300 kr.
    Havanna82 skrev 2009-10-12 16:43:16 följande:
    Jag rekomenderar Olivers från Olivers petfood, den är hälften så dyr som EC och minst lika bra. Häll på ordentligt i lådan (nästan en hel säck) så blir det stora och fina klumpar.
    Håller med! En kanonbra sand till ett bra pris...att man sen slipper bära hem det är ännu bättre
    Jag tycker faktiskt att Oliver´s blir hårdare klumpar än EverCleans´s och dammar inte lika mycket!
    Vår 10:e skogiskull föds vecka 44
  • Gurkan

Katty!
    Kanonbra klumpar som håller och det luktar ingenting om lådan!

• CombatLover

Har kristallklart nu eller vad det heter. Det luktar, i morse vaknade sambon av att det luktade kattskit, vi har sovrummet på övervåningen, kattlådan en trappa ner! Jag kom ner för trappen och det stank. Vi får testa vidare för det kan inte lukta bajs varje gång de bajsar.

• Pfyrix

pussy kompakt.. fungerar kalasbra, billig å doftfri. Har 2 perser å inga problem med att det fastnar i tassarna.

1 stor påse räcker i en månad lite drygt... så 100kr/månaden. Helt ok :)

• Trill
    Pfyrix skrev 2009-10-16 12:46:53 följande:
    pussy kompakt.. fungerar kalasbra, billig å doftfri. Har 2 perser å inga problem med att det fastnar i tassarna.1 stor påse räcker i en månad lite drygt... så 100kr/månaden. Helt ok :)
    Pussy kompakt funkade inte alls hos oss. Tyckte det luktade laban direkt.
    Fick byta sand stup i kvarten...
  • Kantarellen
    CombatLover skrev 2009-10-16 12:42:00 följande:
    Har kristallklart nu eller vad det heter. Det luktar, i morse vaknade sambon av att det luktade kattskit, vi har sovrummet på övervåningen, kattlådan en trappa ner! Jag kom ner för trappen och det stank. Vi får testa vidare för det kan inte lukta bajs varje gång de bajsar.
    Läge för foderbyte?
  • Pfyrix
    Trill skrev 2009-10-16 14:02:51 följande:
    Pussy kompakt funkade inte alls hos oss. Tyckte det luktade laban direkt. Fick byta sand stup i kvarten...
    medans jag tyckte att ever clean (alla sorterna jag testade) var riktigt dålíga och katterna drog med det runt i hela lägenheten. Odrygt óch dyrt.

Testade kristallerna också. Fyyyy fan rent ut sagt vad det stank ammoniak på en gång. Fast skönt att bara kunna spola ner kluttarna i toastolen.

Nä jag gillar min pussy kompakt.
Svar på tråden Bra kattsand?