imsevimsig81 skrev 2009-11-02 21:53:44 följande:
Ni ska absolut få remiss till allergi/hudkliniken på sjukhuset! Man måste tjata en del tyvärr, BVC har inte kunskaperna som krävs! Jag förstår att du oroar dig för dotterns vikt, men det är nog ingen fara, verkar hon nöjd annars? Verkar hon må bra. är pigg? Isåfall kanske hon faktiskt får tillräckligt :) Har ni börjat med smakportioner? Vår son är mjölkallergiker och jag började med smakisar så fort man fick, ville utöka hans kostintag, så han skulle få i sig tillräckligt, man kan göra mycket mjölkfri mat och all burkmat innehåller inte mjölk, Enago har superbra gröt t ex, det funkar bra och han har ökat bra i vikt hela tiden (han var ganska stor när han föddes också). Lycka till, inte alls roligt när de små inte mår bra :(
Ja hon är en väldigt pigg och glad tjej:) Smaklunchen går verkligen uruselt efter 2 månaders träning, gröt (sinlac) däremot har börjat fungera hyfsat och lite ersättning (nutra) får hon i sig. I övrigt ammar jag fortfarande. Har provocerat lite med ost (till mig själv). Verkar funka i liten mängd. Drämde till med pizza i helgen och hon blev lösare i magen. Men det är ju svårt att veta vad det beror på...
Hon är oftast väldigt hård i magen nu stackarn, sitter just nu och klämmer i mitt knä. Så lite provokation kan vara på sin plats:)