Sista inhandlingen, hjälp mig komplettera listan!
Imorgon ska vi göra sista inhandlingen...eller en stor sådan ialla fall Tänkte skriva vad vi redan har och vad vi tänkt köpa imorgon så kanske ni kan fylla på med vad vi behöver införskaffa mer! Tänker mest på skötaomprylar....där har jag svårt att veta vad jag ska köpa...
Finns eller ska köpas imorgon:
Kläder: 5 bodys i strl 50-56 med byxor till, 3 små mössor, 2 pyamasar, 3 par strumpor i minsta storlek. Sedan har vi ju mer kläder men detta är det vi har som ser ut att passa en absolut nyfödd...
Sova: Spjälsäng, vagga, vagn, lammfäll till botten på hårdliften, påslakan, lakan, filtar, sådant där skyddslakan att lägga under vanliga lakanet, madrasser, täcken, kuddar.
Sköta: 1 paket blöjor i minsta storlek, tvättlappar (blöta), torra tvättlappar, badolja, zinksalva, barnsalva (mjukgörande), huvbadlakan, badbalja, sådan där "stol" som bebisen sitter i i badbaljan, lite större tops till navel, öron osv, febertermometer, nässug, skötbordsunderlägg, handdukar till det mesta, nagelsax/fil
Till mig: 1pkt bindor från apoteket (finns inte dessa med vingar?Hittade bara utan. Eller räcker always nattbindor med vingar?) , amningsinlägg, 1 amningsBH. Vad mer behövs för amningen??? Uppsamlare, pump, fetvadd osv? Ska jag köpa det?
Övrigt: Amningskudde, babysitter, nappar
Vad mer behövs? Fyll på min lista med saker som ni tyckte var bra precis i början