• Callina

Någon som målat ekfanér vitt?

Vi har Ikea BJURSTA matbord i ekfanér och jag vill måla det vitt. Jag tror att det är svårt att få till snyggt men tänkte slipa med sandpapper och sedan måla det med vit lackfärg. Tror ni att det kommer att gå? Några andra tips?

• Svar på tråden Någon som målat ekfanér vitt?
  • Sirapshjärnan

Jag undrar detsamma! Har dock lite funderingar på om det går att tapetsera istället. Nu är det inget köksbord jag ska måla om utan en bokhylla...men kanske dumt att tapetsera ett bord!

• Callina

Man kan säkert tapetsera ett bord och sedan lacka genomskinnligt över, kan nog bli rätt ballt Fast just jag är ute efter ett enfärgat vitt bord. Ska du tapetsera hyllan på in eller utsidan? Jag har funderingar på att tapetsera några bokhyllor just på insidan.

• Sirapshjärnan

Ja, det skulle kunna funka Jag tänkte tapetsera (eller måla) utsidan men kan nog komma att ändra mig ett antal gånger innan jag verkligen gör det! Känns onödigt att köpa nu bokhylla när den passar perfekt där den står fast den är i helt fel färg.

• Callina

Så himla behändigt att bara måla. Själv har jag aldrig provat att tapetsera men ska väl prova det inom rätt snar framtid. Tänk om det är lätt, då kommer jag tapetsera överallt

• meya

Har för mig att Alcro's V-slip är en bra färg för sånt. Kanske du måste rugga ytan lite innan, men fråga i färgaffären...

Svar på tråden Någon som målat ekfanér vitt?