• halpen

irema i spanien

Hej

Jag undrar om det finns ngn som varit på IREMA i Spanien och gjort ÄD

Har själv funderingar på att gå över till ÄD. är 40+ och ser detta som enda chansen att få ett barn

Hur har ni upplevt IREMA, hur har ni tagit er dit, var har ni bott, ( hotell), Vad kostar det att göra ÄD . är glad för alla svar jag kan få

• Svar på tråden irema i spanien
  • Vitsippa65

Hej!

Ja, jag har varit på Irema och blev gravid på första försöket. Sonen är nu 2 månader

Man flyger antingen till Alicante el Valencia. Hotellen finns i Denía, och det är lika långt dit från båda flygplatserna, ca 1 tim m bil. Jag har blivit jättebra bemött av personalen på Irema - de är supergoa! Men som på de flesta ställen, mina erfarenheter av ett par andra kliniker också, så får man själv också ligga på lite med frågor och nån påminnelse ibland. Men jag upplevde att jag fick snabba svar på mina mail. Man får väl komma ihåg att man kommunicerar på engelska, ej modersmål för nån, och ibland är svaren lite kryptiska men det är bara att fråga igen! Personalen är inte enbart spansk, även om den läkare man mailar med är det. De har t ex en supertrevlig tysk kvinnlig läkare som jag träffade när jag var där.

Du får gärna "inboxa" mig med fler frågor så ska jag svara så gott jag kan!

Om inte priserna ändrats tror jag en ÄD kostar 6900 euro. Enda nackdelen med Spanien - de är dyrare...

De har rekommendationer om hotell på sin hemsida, jag har bott på Adsubia och Chamarel. Föredrog Chamarel eftersom det ligger mer centralt och har frukost... Adsubia är betydligt enklare, men priset är därefter också. Inget fel alls på det hotellet heller om man vill håll nere kostnaden lite! Trevlig personal på båda. Har för mig att jag fick lite rabatt på Chamarel som kund på Irema också.

Svar på tråden irema i spanien