mae phim. Thailand
Hej. Letar efter ett ställe att åka till i Thailand. Vill inte till några stora städer med massor av turister.
Är det någon som vart till Mae phim? Har läst lite och det verkar trevligt.
Hej. Letar efter ett ställe att åka till i Thailand. Vill inte till några stora städer med massor av turister.
Är det någon som vart till Mae phim? Har läst lite och det verkar trevligt.
Jag har varit där. En lugn ort med massor av restauranger och härlig strand. Lite tråkigt kanske, inga affärer och shopping, inget uteliv. Men det kanske passar? Men det är lätt att ta sig till andra ställen med taxi eller bil/bussarna som går hela tiden medans det är ljust.
Nära till koh Samet, underbar ö, nära även till Ban phe en lite större ort. Rayong ligger inte heller så långt bort men är inte så trevlig stad men om man blir sugen. Finns en jättecool restaurang i närheten av Rayong som heter Clasic Forest och är som en djungel, väl värt ett besök.
Hej!
Jag och min familj befinner oss just nu i Mae Phim. Gissar på att du redan kikat i min blogg . Fråga gärna om det är något mer specifikt... Mae Phim är en liten trevlig by och det bästa är om man kan vara här i tre veckor, minst. Åka taxi antar jag att du menar från Suvarnabhumi, Bangkoks flygplats, då är det bästa och billigaste att boka taxi härifrån (Mae Phim) och att ni blir hämtade på flygplatsen.
Håller med Xini, tror att bästa och billigaste sättet är att beställa taxi från Mai Pim. Om man har lust att titta eller simma med delfiner kan man ta en dagstur med taxi, de beställer biljetter och ordnar allt.