Kanske Herpes i ansiktet!
Min lilla ängel mår inte bra.. :(
Det e något fel.
Igår så vaknade hon med feber, var allmänt hängig fram till middagstid innan hon fick spring i benen. Lekte som vanligt och febern gick ner.
Hon trilla vid ett tillfälle och slog huvet.
Jag går ner på toaletten, fixar med tvätten.
Freya kommer efter, hon e rödsvullen runt munnen..
Frågar vad hon gjort. "Drickit lääsk" får jag som svar, som jag ävne nöjer meii med. Då hon brukar bli röd runt munnen av allt hon dricker (allt från vatten till juice till läsk till allt) Ett par timmar senare e hon fortfarande röd. Jag tar det lugnt hon tar på sig sin pyjamas och går och lägger sig. Vid halv fyra i morse vaknar jag av att hon e lessen, hon säger att det gör ont och sticker i ansiktet. Och hon kliar..
Hon e fortfarande röd. Dock så somnar hon om nästan direkt.
Vid halv åtta i morse håller jag på att skrika rakt ut. Freya hade kommit in o lagt sig brevid mig i sängen och ville att jag skulle sätta på Babar. Jag sätter på filmen och går och lägger meii brevid henne. Under denna tid har jag inte sett hur hon ser ut på vänster sida i ansiktet då jag ligger på den högra. Jag får syn på henne. Om ni föreställer er stora brännsår och blåsor, så har ni ett hum om hur hon såg ut. Det var bara till att klä på sig direkt och ringa vårdcentralen oh mer lr mindre springa dit. Vat livräd.
Fick veta att hon fått en infektion i kinden och halsen som kan liknas vid vattenkoppor/herpes.. Dock så var det inte det utan något annat. Dock kan jag inte för allt i världen komma på vad det hette.. nått i stil med Lindoxid lr nått sånt.. Ja och namn fungerar inte alltid. Får ng ringa upp henne och fråga igen. Freya får dock inte gå till dagis på minst en vecka innan det börjat läka ut och får pencilin nu..
Eftersom hon inte kan låta bli blåsorna i heller (gulvariga blåsor upp över mun och halva kinden) så hänger det hudflikar överallt. Ser helt groteskt ut. :( Och jag tycker så synd om min lilla kicka. =(
De sa att så länge det inte spricker och vätskar så vi får det på oss (resten av la familja) så e det ingen fara. Dock så kan det smitta varav vi får gå hemma med henne.
Tycker dock synd om lilla prinsessan.. Hon som så gärna till åka till dagis..
Känner meii så elak när jag säger att hon inte kan..
Samtidit så har jag ringt till dagis för att kolla om det e där hon blivit smittad. Och då säger de att en av fröknarnas ena barn har fått utslag i form av blåsor över mage och fingrar. Jag kan då inte för allt i världen förstå varför man inte kollar upp en sån sak. Iallafall hon som fröken borde ju förstå att om det e något som smittar så tar hon ju meddet till jobbet.
Så nu ska de gå ut till alla föräldrarna om det.
Hennes barn har haft det så här i en veckas tid.. Tycker det e hemskt oansvarligt.
Någon annan som har någon erfarenhet av herpes lr nått sånt?
Bild på hur hon ser ut nu har jag slängt upp på mitt galleri. Om det e något ni känner igen.
Fast att doktorn sa att det inte behöver vara herpes så e jag megaorolig. De kan faktiskt ha fel.. Hon sa att de aldrig kunne vara säkra då det finns så mycket som liknar varandra. =/