Tips på yrken som innebär mycket ensamarbete?
Jag är en mycket privat och reserverad person som har bra betyg, bra högskoleprov och hög arbetsmoral. Jag går just nu ett mycket brett högskoleprogram som förbereder mig för olika typer av administrativt arbete (i brist på bättre förklaring) och känner att alla tusentals grupparbeten vi tvingas delta i bara får mig att vilja fly. Jag står inte ut med tanken att vara så bunden resten av mitt liv.
Det här är säkert aningen provokativt och jag FÖRSTÅR att jag inte kan bli en framgångsrik välfungerande medlem i samhället eller på en arbetsplats utan att trivas någorlunda eller kunna fungera i samarbete. Jag jobbar på det och det är inte mitt problem i just det här inlägget. Ok?
Kan ni snälla ge mig tips på yrken som innebär mycket ensamarbete, där jag har eget ansvar för att saker ska bli gjorda bra och inom tidsbegränsningar, där mitt arbete är avhängigt andras i så liten utsträckning som möjligt.
Jag är skulle vara såååå tacksam för lite inspiration, när jag just nu försöker arbeta mig genom en liten identitetskris.
(Personer med min utbildningar kan arbeta med ungefär samma saker som en person med en kandidatexamen i psykologi om det hjälper er med bilden av min situation, men jag är tacksam över tips från ALLA yrkesområden.)