• Anonym (gravid)

mammakläder

Jag är gravid i v7. Har redan nu börjat titta efter mammakläder på nätet. Tycker tyvärr att de flesta mammakläder ser då damiga eller tantiga ut. Jag kläd mig själv endast i typ street/skatemode och får lite panik när jag se utbudet. Hur ska jag hitta något som jag vill ha?! Förra graviditeten var jag höggravid under sommaren och det räckte med kjol med resår eller linnebyxor med resår och ett långt linne. Nu väntar vi barn i början av juni och skulle nog behöva lite varmare kläder. Någon har tips på webshop som har det utbud jag efterlyser?

• Svar på tråden mammakläder
  • Anonym (mmm)

Hade typ liknande träningsbyxor på mig under mina graviditeter. Finns ju faktiskt ganska snygga att få tag i.....
    Brydde mig liksom inte om att köpa dyra mammakläder som man ändå inte kan använda så länge.....

• Anonym (gravid)

Sy kan jag inte.

Ev. kan jag kanske köpa större byxor i liknande modell som jag brukar ha själv och sedan hitta nån mammatröja som ser ok ut.

• Anonym (ewgwr)

Ha tights och långa tröjor då? Eller lite kortare jeanskjolar?

• Sol Angelica

Gå in på www.asos.com Dom har skitsnygga mammakläder. Köpte alla mina mammakläder där.  Tex ett par baggy jeans med låg mudd i midjan Sk. boyfriend-fit. Skönaste jeansen jag någonsin haft.

• Pyttismamman

Försök hitta ett eller två par byxor/jeans som du gillar. Sen letar du vanliga tröjor i lite längre modell som du kan ha till. Ev. kan du ju ha en så där maggrej som skarvar mellan tröja/byxa om det känns som att det glipar.

Personligen gillar jag inte pösiga och stora luftiga mammakläder utan tycker det är finare med lite figurnära så magen syns :) Då funkar det bra med vanliga tröjor som sitter lite tajt.

• Anonym (gravid)

Sol Angelica skrev 2009-10-13 14:43:59 följande:

Gå in på www.asos.com Dom har skitsnygga mammakläder. Köpte alla mina mammakläder där.  Tex ett par baggy jeans med låg mudd i midjan Sk. boyfriend-fit. Skönaste jeansen jag någonsin haft.
    Har de mammakläder eller är det större vanliga kläder, för jag kunde inte hitta just mammakläder?
  • Anonym (.)

mitt tips är att inte köpa för mkt, ändå ganska kort som man är tjock.

jag tyckte att HM s kläder funkade, de hade långa linnen som man kan använda under gamla kläder tills det ser allt för taskigt ut.

hörde av en kompis att det finns en jättebra affär inne i stockholm som säljer och köper begagnade mammakläder. De ska ha riktigt bra grejer.

Sen om gillar iden kan man nog hitta mammakläder på tradera.

• Sol Angelica
    Anonym (gravid) skrev 2009-10-13 15:54:32 följande:
    Sol Angelica skrev 2009-10-13 14:43:59 följande: Har de mammakläder eller är det större vanliga kläder, för jag kunde inte hitta just mammakläder?
    Gå in på Maternity. Liggr under tjejkläderna
  • kattis b

hm tycker jag har jättebra mammakläder.

Svar på tråden mammakläder