Inlägg från: Show n tell |Visa alla inlägg
  • Show n tell

Är inte valpfoder att rek för valpar?

Det är såååå typiskt uppfödare! -Jag har minsann vart uppfödare i 25 år och jag vet att mina hundar är bra och de har alla ätit vuxenfoder från start, mina hundar ska minsann inte växa för fort och proteiner skall de ju helst ha så lite som möjligt av! annars kan de ju få utslag & allergier. Så är en daglig diskussion med uppfödare. (jag jobbar i en durtillbehörsbutik) De tror att bara för att deras hundar har klarat sig ialla år så går det inte att forska fram bättre. Djurfoder tillverkaren vill bara pracka på en sitt foder. Men saken är den att det är vetenskapligt bevisat att större hundraser växer mer "normalt" med ett foder anpassat för just stora raser. Sen spelar ju arvsmassan in också. Uppfödare som har varit igång i 25år vill inte ta till sig ny information! (iallafall inte många) det är ungefär som tant helfrid som absolut inte vill använda en dator för att det är nymodernigheter.

Skaffa ett bra valpfoder för din valp. lyssna inte alltid till uppfödaren. de har inte alltid rätt!

Svar på tråden Är inte valpfoder att rek för valpar?