• Lumina

Fastnat i svenska skuldfällan?

Anonym skrev 2009-10-17 12:14:26 följande:
    o föresetn varför ska jag hänga ut mitt jobb här? fjantigt....
    Det torde ju finnas en anledning till att du är anonym iaf...och jag tror knappast att man är stolt över ett jobb på inkassobolag!
  • Lumina

Anonym (tn) skrev 2009-10-18 11:29:30 följande:

Jag har läst genom hela tråden nu. Jag tycker att ts är fruktansvärt arrogant mot alla som inte tycker som h*n. Min mening är att om man har fått skulderna från sina föräldrar kan jag känna att det är inte rätt. Något måste göras där. Men överkonsumerar man får man faktiskt skylla sig själv. När vi köpte hus var vi tvungna att kalkylera att om något hände... Kan vara arbetslöshet, sjukdomar osv. Se om mitt eget hus att jag är med i A-kassa, betala in försäkringar som täcker upp om någon i familjen skulle bli sjuk. Börja ta eget ansvar. Det är ingen annan än du som handlat fel.
    Visst har man ett ansvar, men jag tycker man är aningens trångsynt om man tror att alla hamnar i skuldfällan bara för att de handlat för mycket. Man KAN bli sjuk, man KAN bli arbetslös osv osv.
    Men sitter man på höga hästar och alltid haft det bra så är det klart att det är lätt att resonera som du gör!
Svar på tråden Fastnat i svenska skuldfällan?