Fastnat i svenska skuldfällan?
Anonym skrev 2009-10-16 23:09:16 följande:
Mycket vettigt skrivet,Jag jobbar på ett inkassobolag och vi utmålas som att vi håller på med maffiametoder men det gör vi inte (men det finns alltid såna inom alla yrken som beter sig illa) TS skriver om preskriverade skulder som kommer upp, men så är det ju så att det finns preskribtionsavbrott just för att man inte ska kunna leva loppan på lånade pengar o sen sticka huvudet i sanden ett par år och sedan tro att skulderna är borta. Inte kul för den som lånat ut pengarna...Inkassobolaget kan nu visa dels i KFM:s dataregister att det finns ansökan om bet.förl. alt utmätning registrerat minst en dag. Gäldenären har intet ont anande gjort preskriptionsavbrott genom att betala in en hundring. Att kskulden nu är legitim är ett faktum. När så gäldenären begär att få veta vem som äger fordran tillsänder inkassobolaget en kopia på ett överlåtelseavtal, via KFM givtevis. Inkassobolaget åberopar affärssekretess och har sålunda censurerat avtalet så att det bara finns någon enstaka mening läsbar.
KFM accepterar givetvis detta med utgångspunkt från Inkassobolagets inregistreringar i det så kallade bandmålet i KFM:s dataregister, samt redovisar inbetalt belopp från gäldenären.
den vanlige telefonisten eller handläggaren får aldrig veta av hur dessa turer går för det är andra mer slipade hjärnor som ligger bakom allt. Inkassobolagen är ju kända för att inte vilja ha direkt intelligenta människor som jobbar ut emot kund.
Så, vill man att denna brottslighet skall få fortsätta i Sverige, så stöd ditt lokala inkassobolag och köp aktier i det, eller rent av jobba i det.
I branschen kallas kundhandläggare för "kanonmat". det är personer man kan både ha och missta i bolaget. så länge som det finns folk som vill jobab där så länge upprätthålls detta system.
Dina argument håller alltså inte!!!!!
jag har djupgranskat ett inkassobolag i uppsalatrakten nui över 2.5 år och fått ut dokumenattion som stödjer allt jag sagt in i minsta detalj, så jag kan plocka fram pärmvis med dokument som bevis.
För några veckor sedan skickade detta Inkassobolag ut en lista med personnummer och namn samt skuldnummer på gäldenärer som haft hypotekslån i SBAB år 2002. handlingaran kom enligt Uppsala Nya tidning och Expressen, samt dagen Eko till en privatperson. Denne person gjorde en anmälan till datainspektionen samt en anmälan till Finansinspektionen. det var efter detta som allt började uppdagas hur hela branschen arbetar.
Vill man stödja sådan verksamhet ska man givetvis arbeta hos på ett Inkassobolag.
men då måste man börja tåla att gäldenärerna nu börjar organiserar sig och protestera.