• jennj

Slinga o färga håret???

Hej. Jag har precis fått pluss på stickan. Har beställt tid hos frisören för att färga håret samt att göra blonda slingor. Jag undrar om detta e farligt och kan skada fostret? Är bara i vecka 5 och vill inte utsätta mig (fostret) för någon risk! Kanske är det farligt när det är såpass tidigt? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Slinga o färga håret???
  • Hårexperten

Hej!

Tack för din fråga och grattis till pluset.

Det är INTE farligt att färga eller slinga håret för varken dig eller fostert i magen.
    Däremot så kanske inte färgen blir exakt som man tänkt sig. Hormonerna gör så att vissa färger kan bli lite mattare och röda nyanser kan bli lite mer åt det rosa hållet.
    Men detta är som sagt väldigt individuellt, men farligt är det absolut inte.

Lycka till med allt!{#lang_emotions_flower}

• jennj

Tackar så mycket och tack för ditt svar! Ok, så då kan jag med lugn och ro göra mig snygg i håret ;) och slippa oro. Ska ha mörkt i underhåret sen slingor över, får hoppas på bästa resultat där då =) så jag slipper rosa slingor. Glömde skriva i det förra inlägget att jag läste någonstans att man skulle undvika färga och slinga håret de 3 första månaderna, men då stämmer inte det allts? Dubbel fråga, men man blir orolig.

Tack igen!

• Hårexperten

Du kan vara helt lugn

Svar på tråden Slinga o färga håret???