Hon drar rumpan på mattan så hon böder.
JAg har en fransk bulldog som är 7 månader (snart). Hon drar sin rumpa nu för tiden väldigt ofta på mattor, ni vet vad jag menar va? Grejen är att hon är lite röd runt snippan. Jag tror att det kanske kliar för att hon har börjat få hår nu runt snippan och hela magen. JAg menar man vet ju själv hur det kliar när man rakat bikinilinjeln. Tror ni att det kan vara det? Jag har smörjt henne med salva och det blir bättre. Men så fort jag slutar så blir det rött igen. Grejen är att hon kliar sig på på ytterdörrsmattan också. Den är gjort av sånt där hårt gräs, ni vet?! Hon har iaf också nu börjat blöda på utsidan av anushålet. Jag tror hon har kliat sönder sig där. (Jag har nu slängt ut mattan). Tycker ni jag ska avvakta lite till eller kontakta veterinären nu medsamma? Jag har för ett tag sen kollat analsäckarna och de var det inga problem med. Har ni tips på ngn annan anledning som det kan tänka vara? Hon har hela tiden fått samma foder (royal kanin) men en del olika hundben. Mest hudben. Annars är hon en pigg,glad och go tjej.