Inlägg från: TheMother |Visa alla inlägg
  • TheMother

Hon drar rumpan på mattan så hon böder.

Hon kanske har mask. Har du avmaskat henne?
    Oavsett, ta kontakt med vetrinär, för så där kan jag aldrig tänka mig att det ska vara.

• TheMother

Undret Gilan skrev 2009-10-14 11:57:18 följande:

Hon löper:) Helt normalt att tikar gör så de liksom torkar sej.:P
    Men det verkar som att tiken har dragit rumpan så där, utan att det kom blod först...? Plus att det är vid anus som hon blöder, och det syns ju rätt tydligt på en tik varifrån det blöder, när hon löper.
  • TheMother
    TheMother skrev 2009-10-14 12:48:00 följande:
    Undret Gilan skrev 2009-10-14 11:57:18 följande: Men det verkar som att tiken har dragit rumpan så där, utan att det kom blod först...? Plus att det är vid anus som hon blöder, och det syns ju rätt tydligt på en tik varifrån det blöder, när hon löper.
    Förresten, iaf föräldrarnas tik tvättade sig ren, i princip jämt. Tror aldrig hon åkte på rumpan för att torka sig.
  • TheMother
    Eled skrev 2009-10-14 13:38:12 följande:
    Ok ska ringa vet. Hon löper inte eftersom det kommer från utsidan av anus. Ja hon är avmaskad två gånger för säkrets skull. Det har slutat blöda nu iaf.. Hon älskar när jag smörjer in henne runt snippad och står stil i ca 30 sek i sammma ställning efteråt. Blää.. Tror hon njuter... Nu ser det genast bättre ut efter lite smörj m hdrokortison.... Hmmm.. TAck för alla svar..
    Är du säker på att man kan använda hydrokortison till hund? Medicin som är mild mot oss kan vara livsfarlig för hundar...
Svar på tråden Hon drar rumpan på mattan så hon böder.