• Blivande 3 barnsmamma

Skajag betala full avgift till akassan när jag studerar plus är arbetslös?

Studerar på heltid men är anmäld som arbetslös hos arbetsförmedlingen.
    Fick en avi idag på 450 kr som jag betalde då jag arbetade. Men jag är ju arbetslös dock stämplar jag inte.

Ska jag då betala full avgift?

• Svar på tråden Skajag betala full avgift till akassan när jag studerar plus är arbetslös?
  • Kazeer

Om jag minns rätt, så kan du få fackavgiften reducerad medan avgiften till A-kassan är densamma oavsett om du jobbar eller inte.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Har du studiemedel?

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Blivande 3 barnsmamma

Jo jag har studiemedel. Men trodde full avgift bara gällde när jag jobbade

• squipp

Blivande 3 barnsmamma skrev 2009-10-14 13:36:51 följande:

Studerar på heltid men är anmäld som arbetslös hos arbetsförmedlingen.Fick en avi idag på 450 kr som jag betalde då jag arbetade. Men jag är ju arbetslös dock stämplar jag inte.Ska jag då betala full avgift?
    1. Tar a-kassan 450kr ???? Tycker det låter som fackavgift + a-kassa.
    2. som studerande är fackavgiften mycket låg (iaf i mitt fack) men a-kassan kostar detsamma.
    3. jag förstår inte hur det går att vara 100% studerande och 100% arbetslös
  • Catti41

A-kassans avgift varierar ju med vilken a-kassa du tillhör och så vitt jag vet så är den samma oavsett inkomst och sysselsättning.
    Fackets avgift varierar ju med inkomst så är det fackavgiften det gäller så får du kolla med dem vilken avgift du ska betala utifrån vilken inkomst du har.

• Blivande 3 barnsmamma

Jo den är 450 kr hos alfa! Å det går toppen och vara anmäld på arbetsförmedlingen. Dock så får jag inte stämmpla och det gör ajg inte heller

• squipp

Blivande 3 barnsmamma skrev 2009-10-14 14:01:32 följande:

Jo den är 450 kr hos alfa! Å det går toppen och vara anmäld på arbetsförmedlingen. Dock så får jag inte stämmpla och det gör ajg inte heller