• HårdrocksMamma

Byta från Telia till ComHem?

Någon som bytt mellan dessa och vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden Byta från Telia till ComHem?
  • mammutten81

Jag!

För oss har det fungerat superbra!
    Det låter lite speciellt när folk ringer till en, precis som att de ringer utomlands, men det är ju allt fler som skaffar comhem, bredbandsbolaget m.m, så man vänjer sig fort.
    Vi har haft problem en gång, och det varade i 2 timmar, folk kunde då inte ringa till oss, men vi kunde ringa ut, men så kan et bli eftersom det installeras i så många hushåll detta året.
    Men vi fick några hundralappar i ersättning! Och det är helt okej då!
    Att ringa fungerar precis som vanligt, samma ljud, inga konstigheter.

• HårdrocksMamma

Tack för ditt svar, det lät så bra på deras hemsida och när jag pratade med dem, men sen får man ju känslan (iaf jag) att man blivit grundlurad....plus att telia ringt som dårar idag konstigt nog får jag dåligt samvete, det är ju vi som betalar för skiten! Och ändå känner jag mig som en "svikare" när de ringer.

Tack igen för ditt svar, känns bättre nu med samvetet!

PS Blev det mkt skillnad på räkningarna?

• Fru Indosaurie

Nä, vi ringer för tillfället med bredbandsbolaget, det låter iaf inte konstigt eller som att man är utomlands, man märker ingen skillnad alls =)
    Vi har nu bytt till comhem och väntar bara på inkopplingen, hoppas att det ska fungera lika bra.
    Varför får du känslan av att vara grundlurad?

Självklart ska du inte ha dåligt samvete, klart man ringer med dom som är billigare.

• mammutten81

Den fasta avgiften har ju blivit en betydlig skillnad!
    Och vi valde large, då ringer man mycket billigare också.

• HårdrocksMamma

Fru Indosaurie
    Det var ju en sån där käck brutta som ringde om erbjudandet, gillar inte tel försäljare.
    Men nu har vi ju redan Com Hem bredband och det har fungerat bra, nu oxå tel och sen är det tänkt att vi ska byta kabel tvn oxå, så det är samlat hos ett företag.

mammutten81
    Nu kommer jag inte ihåg vad hon kallade erbjudandet (amningsdimman )
    men fasta avgiften skulle halveras och har för mig att man skulle få ringa billigare dessutom...det skulle ju iaf bli billigare om man samlade allt hos en.

Låter det mkt lustigt "när de ringer från utlandet"? Får bilden av att Darth Vader i andra änden!!!

• Mesangium

com hem digitaltv har buggat som bara den

• Fru Indosaurie

skulle fasta avgiften halveras? mäh. Det fick inte jag =(
    Men vi fick dubbel bredbandshastighet i 1 år.

Man kan ju använda combo då också, ta tre - betala för två.

Vi har även comhems digitaltv, vaddå buggat som bara den?
    Något jag inte har märkt isf..

• Mesangium

norsk tv3, flimrande bild, ingen mottagning alls, glitchar eller ryckig bild..
    fel på fakturor osv..

de kanske blir bättre. de har ju haft problem med sina nät, men.. ja.. jag vet inte.

• Fru Indosaurie

hm.. jasså, det har jag inte hört något om faktiskt =)
    Norsk tv3?
    Jag förstår inget men.. det behöver jag iofs inte heller eftersom att mitt funkar =D

• HårdrocksMamma

Fru Indosaurie
    Oki Vi hade redan högsta så då fick man kanske annan variant? vi fick "bara" nrpresentatör gratis i ett år, men det blir väl lite man kommer undan med iaf.

NokGroda
    Tråkigt! Nu har vi Boxer, men det är väldig dålig mottagning via dem oxå...kan det bero på var man bor? Vi får testa annars kan man väl alltid byta tillbax.

• mammutten81

Alltså, när jag ringer hem, låter signalerna lite speciella, det är det enda!
    Inget konstit låter närman pratar.!

I början buggade digitalv:n, men det visade sig bero på ledningarna, och sedan bytte vi kort en gång, och sedan dess har det fungerat kanon, har haft det i flera år, tv:n alltså.

Svar på tråden Byta från Telia till ComHem?