• Mariohn

varning för brdband 2!!

För ett år sedan sade vi upp vårt abonnemang hos bredband två eftersom vi var trötta på att det alltid var strul med fakturorna.

Tre månader gick innan vi fick en ny faktura på en helt orimlig summa som inte stämde överens med någonting. Vi ringde dit och de bad om ursäkt och förklarade att de höll på att byta ägare och att de därför fått problem med en del fakturor. Vi skulle bortse från den bara. En månad senare får vi hem brev från inkasso angående just den fakturan. Jag ringer åter igen upp och möts av en telefonsvarare som berättar att de haft en del fakturaproblem som de håller på att lösa och att de därför stängt sina telefoner.

Vi åkte till deras kontor och talade med "Jörgen" som beklagade djupast och skriftligen avslutade vårt abonnemang på plats med ett löfte om att vi inte skulle besväras längre. En månad senare var det dags för flytt och då ringde jag för att dubbelkolla SÄKERT att inget låg kvar eftersom jag kände att de inte riktigt var att lita på. Jag blev försäkrad att mitt namn, min adress och dylikt inte öht fanns någonstans längre! Sagt och gjort jag suckade ut och flyttade.

Idag damp det ner en räkning på 4015 kr med ett helt annat kundnummer än det vi hade tidigare. Jag ringde upp, satt i telefonkö i 1 timme och förklarade sedan att jag absolut inte är kund hos dem, att jag har det bevisat skriftligen, att kundnumret på den nya fakturan aldrig varit mitt och inte överensstämmer med det kundnummer jag hade när jag var kund hos dem och att jag absolut inte skrivit på något nytt avtal eller muntligen godkänt något sådant.

Då får jag till svar "lilla gumman detta är tvåtusentalet det behövs inga underskrifter". HÄ. Vidare erkänner bredband 2 sitt misstag och hävdar att det är den gamla ägaren som vi var kunder hos som glömt kontakta den nya leverantören och att de bara är mellanhand och skickar ut fakturan eftersom de tog över företaget och att de inte kan ansvara för vart den nya leverantören levererar sitt förbannade internet...nämligen till min hyresvärd och alla lägenheter som ingår på detta området.

De har alltså sett att jag tidigare varit kund, att tjänsten fortfarande levererats till en adress, nämligen min gamla, och tagit för givet att det är jag som fortfarande bor där och använder abonnemanget! På dessa grunder har de utan att kontakta mig upprättat ett nytt kundnummer som de bestämt sig för att fakturera nu.

Vad mer kan man göra när man flyttar ifrån en adress än att säga upp sitt abonnemang, få det skriftligen av dem man har abonnemanget hos, ringa och dubbelkolla att alla uppgifter verkligen är borttagna osv??
    Har de verkligen rätt att upprätta ett nytt kundnummer för någon som flyttat bara för att tjänsten fortsatt att levereras till en adress i en hyreslägenhet?? Det är ju inte vårt fel att tjänsten aldrig blev avbruten pga att DE var mitt uppe i en flytt.

aja...passa er

• Svar på tråden varning för brdband 2!!
  • Thats me

jag hade polisanmält dom utan att tveka

vilka jävla nötter

Har man ingen karaktär, får man skaffa sej levnadsregler !!!
  • Mariohn

Thats me skrev 2009-10-14 17:16:26 följande:

jag hade polisanmält dom utan att tveka vilka jävla nötter
    Jag vet bara inte vad jag ska polisanmäla för. De är ju vattentäta. Den gamla ägaren som vi tecknade med finns inte. Bredband 2 kan inte hjälpa att den ägaren som inte längre finns gjorde ett misstag och via europa som är dem som registrerat oss som kunder utan att ha varit i kontakt med oss levererar ju tydligen bara tjänsten till min hyresvärd som uppenbarligen hållit nätet till lägenheten öppet... Alla har ryggen fria.
  • morriis

Så blev det här. Fast jag var nyinflyttad och fick inga fakturor. Däremot kom det hit fakturor till någon som bott här tidigare och haft deras bredband. Jag var i kontakt med dom 4-5 ggr under tiden av ett halvår och bad om mina fakturor.
    Det löste sig bra till slut. Var ca 1 år sedan det också, och då sa dom att det var ngt med systemet som ändrades har jag för mig.

Blir väl någon miss när någon flyttat och sen någon flyttar in och skaffar det som jag fattat det som. För jag hade internet men fanns inte på deras listor alls

**..hamstern snurrar men hjulet är dött...**
  • Kristin24

du har då väl otur, med arga mammor och dumt bredbandsbolag.

hoppas att det ordnat sig nu då så ni slipper ha o göra med dom.

• Mariohn
    Kristin24 skrev 2009-10-14 17:20:15 följande:
    du har då väl otur, med arga mammor och dumt bredbandsbolag. hoppas att det ordnat sig nu då så ni slipper ha o göra med dom.
    Jajemen och nej det har inte ordnat sig eftersom ingen vill ta på sig ansvaret så det är bara att vackert betala om man vill slippa hamna hos inkasso. Sedan måste vi tydligen betala för tre månader till eftersom det är uppsägningstiden...trots att vi varken bor på adressen eller har skaffat abonnemanget
  • Thats me
    Mariohn skrev 2009-10-14 17:18:51 följande:
    Thats me skrev 2009-10-14 17:16:26 följande: Jag vet bara inte vad jag ska polisanmäla för. De är ju vattentäta. Den gamla ägaren som vi tecknade med finns inte. Bredband 2 kan inte hjälpa att den ägaren som inte längre finns gjorde ett misstag och via europa som är dem som registrerat oss som kunder utan att ha varit i kontakt med oss levererar ju tydligen bara tjänsten till min hyresvärd som uppenbarligen hållit nätet till lägenheten öppet... Alla har ryggen fria.
    polisanmäl att du fått en faktura på bredband som du ens inte har.. du har ju bevis på att det är uppsagt.. sedan att dom skickar en ny faktura med ett nytt kundnummer, då får dom ta och fixa fram där du gått med på att bli deras kund igen..

Jävla nötter, jag hade blivit skogstokig och vänt upp o ner på himmel o helvete..
    ¨
    Jag HATAR sånt här när bolag och myndigheter ska ge sej på den lilla människan då jag vet att jag har rätt
    Har man ingen karaktär, får man skaffa sej levnadsregler !!!
  • Mariohn

Thats me skrev 2009-10-15 09:01:20 följande:

polisanmäl att du fått en faktura på bredband som du ens inte har.. du har ju bevis på att det är uppsagt.. sedan att dom skickar en ny faktura med ett nytt kundnummer, då får dom ta och fixa fram där du gått med på att bli deras kund igen.. Jävla nötter, jag hade blivit skogstokig och vänt upp o ner på himmel o helvete.. ¨ Jag HATAR sånt här när bolag och myndigheter ska ge sej på den lilla människan då jag vet att jag har rätt
    Problemet är att de ju har levererat tjänsten så de hävdar sanningsenligt att jag haft den eftersom jag tagit emot den utan att invända! Jag vet bara inte hur jag skulle kunna invända eftersom jag inte haft en aning om att de skrivit upp mig som kund eller levererat den till lägenheten!
  • Henom

VÄLDIGT många som drabbats av precis det du drabbats av TS.
    Bredband 2 är ett oseriöst företag.

Svar på tråden varning för brdband 2!!