• Mariohn

varning för brdband 2!!

För ett år sedan sade vi upp vårt abonnemang hos bredband två eftersom vi var trötta på att det alltid var strul med fakturorna.

Tre månader gick innan vi fick en ny faktura på en helt orimlig summa som inte stämde överens med någonting. Vi ringde dit och de bad om ursäkt och förklarade att de höll på att byta ägare och att de därför fått problem med en del fakturor. Vi skulle bortse från den bara. En månad senare får vi hem brev från inkasso angående just den fakturan. Jag ringer åter igen upp och möts av en telefonsvarare som berättar att de haft en del fakturaproblem som de håller på att lösa och att de därför stängt sina telefoner.

Vi åkte till deras kontor och talade med "Jörgen" som beklagade djupast och skriftligen avslutade vårt abonnemang på plats med ett löfte om att vi inte skulle besväras längre. En månad senare var det dags för flytt och då ringde jag för att dubbelkolla SÄKERT att inget låg kvar eftersom jag kände att de inte riktigt var att lita på. Jag blev försäkrad att mitt namn, min adress och dylikt inte öht fanns någonstans längre! Sagt och gjort jag suckade ut och flyttade.

Idag damp det ner en räkning på 4015 kr med ett helt annat kundnummer än det vi hade tidigare. Jag ringde upp, satt i telefonkö i 1 timme och förklarade sedan att jag absolut inte är kund hos dem, att jag har det bevisat skriftligen, att kundnumret på den nya fakturan aldrig varit mitt och inte överensstämmer med det kundnummer jag hade när jag var kund hos dem och att jag absolut inte skrivit på något nytt avtal eller muntligen godkänt något sådant.

Då får jag till svar "lilla gumman detta är tvåtusentalet det behövs inga underskrifter". HÄ. Vidare erkänner bredband 2 sitt misstag och hävdar att det är den gamla ägaren som vi var kunder hos som glömt kontakta den nya leverantören och att de bara är mellanhand och skickar ut fakturan eftersom de tog över företaget och att de inte kan ansvara för vart den nya leverantören levererar sitt förbannade internet...nämligen till min hyresvärd och alla lägenheter som ingår på detta området.

De har alltså sett att jag tidigare varit kund, att tjänsten fortfarande levererats till en adress, nämligen min gamla, och tagit för givet att det är jag som fortfarande bor där och använder abonnemanget! På dessa grunder har de utan att kontakta mig upprättat ett nytt kundnummer som de bestämt sig för att fakturera nu.

Vad mer kan man göra när man flyttar ifrån en adress än att säga upp sitt abonnemang, få det skriftligen av dem man har abonnemanget hos, ringa och dubbelkolla att alla uppgifter verkligen är borttagna osv??
    Har de verkligen rätt att upprätta ett nytt kundnummer för någon som flyttat bara för att tjänsten fortsatt att levereras till en adress i en hyreslägenhet?? Det är ju inte vårt fel att tjänsten aldrig blev avbruten pga att DE var mitt uppe i en flytt.

aja...passa er

• Svar på tråden varning för brdband 2!!
  • Mariohn
    Henom skrev 2009-10-15 11:29:20 följande:
    VÄLDIGT många som drabbats av precis det du drabbats av TS. Bredband 2 är ett oseriöst företag.
    Idioter. Pratade nyss med dem och de skyller på Via Europa som är DERAS leverantör. Det är väl för fan inte mitt problem! Jag har inget avtal med dem!
  • Henom
    Mariohn skrev 2009-10-15 11:45:49 följande:
    Tack Det verkar som sagt vara fler än jag som har problem.
    Massor. Prova att googla på ämnet.
    Konstigt att PLUS inte reagerat än.
  • Mariohn
    Henom skrev 2009-10-15 11:47:12 följande:
    Massor. Prova att googla på ämnet. Konstigt att PLUS inte reagerat än.
    men alltså.. hur fan kan de få fortsätta? Vad krävs för att de ska få lägga ner sin skitverksamhet?
  • Henom
    Mariohn skrev 2009-10-15 11:46:32 följande:
    Idioter. Pratade nyss med dem och de skyller på Via Europa som är DERAS leverantör. Det är väl för fan inte mitt problem! Jag har inget avtal med dem!
    Dom skyller på olika saker hela tiden. Ibland är det faktureringsföretagen dom skyller på t ex.

Nej, det är en enda stor bluff. Dom hoppas såklart att folk betalar av rädsla för att annars hamna hos inkasso. Och vissa betalar ju alla räkningar som dimper ner i brevlådan utan att ens kolla vad det är dom betalar till. Så skitföretaget tjänar säkert en hel del på denna scam. Snart lär dom väl byta namn och gå under jorden som brukligt med sånt här.
  • Mariohn
    Henom skrev 2009-10-15 11:50:37 följande:
    Dom skyller på olika saker hela tiden. Ibland är det faktureringsföretagen dom skyller på t ex. Nej, det är en enda stor bluff. Dom hoppas såklart att folk betalar av rädsla för att annars hamna hos inkasso. Och vissa betalar ju alla räkningar som dimper ner i brevlådan utan att ens kolla vad det är dom betalar till. Så skitföretaget tjänar säkert en hel del på denna scam. Snart lär dom väl byta namn och gå under jorden som brukligt med sånt här.
    De blev relativt långa i ansiktet när jag förra året personligen tog mig in på deras kontor och stod och stampade i matsalen. Det hade nog aldrig hänt förr. Och visst skrev de under och bad om ursäkt och det borde ju räcka att jag har ett bekräftelsebevis på att allt är avslutat.
  • Henom
    Mariohn skrev 2009-10-15 11:52:28 följande:
    det borde ju räcka att jag har ett bekräftelsebevis på att allt är avslutat.
    Det gör det inte när det gäller oseriösa företag. Vet inte vad det krävs för att få dom borttagna från marknaden. Tillräckligt många polisanmälningar kanske.
  • Mariohn
    Henom skrev 2009-10-15 11:55:15 följande:
    Det gör det inte när det gäller oseriösa företag. Vet inte vad det krävs för att få dom borttagna från marknaden. Tillräckligt många polisanmälningar kanske.
    Jag hoppas att de lämnar mig ifred nu bara.
  • Henom
    Mariohn skrev 2009-10-15 12:00:12 följande:
    Jag hoppas att de lämnar mig ifred nu bara.
    Good luck with that.
  • Mariohn
    Henom skrev 2009-10-15 12:02:02 följande:
    Good luck with that.
    Tja nu har jag en uppsägning sedan förra året skrivftligen, en kreditering på denna fakturan SAMT ett brev från bredband2 där de ber om ursäkt för det inträffade. Vill de fortsätta får de dunka huvudet blodigt i väggen för jag kommer tat fortsätta att inte betala.
  • Humlet

Icke! Bestrid, bestrid, bestrid.
    Kontakta konsumentverket.
    www.konsumentverket.se/
    Plocka hem de dokument som finns på deras "klagowebb"
    Skicka skriftligt att du bestrider fakturan och kräv att den omgående stryks.

Får du ändå inkassokrav kan du anmäla detta till datainspektionen (?, lite osäker här så citera mig inte. Konsumentrådgivaren i din stad kan berätta vilken instans det är) och ringa och fråga varför i h#¤%e de skickar krav på en faktura du bestrider.

Mariohn skrev 2009-10-14 17:27:09 följande:
    Jajemen och nej det har inte ordnat sig eftersom ingen vill ta på sig ansvaret så det är bara att vackert betala om man vill slippa hamna hos inkasso. Sedan måste vi tydligen betala för tre månader till eftersom det är uppsägningstiden...trots att vi varken bor på adressen eller har skaffat abonnemanget
  • Mariohn
    Humlet skrev 2009-10-15 12:12:32 följande:
    Icke! Bestrid, bestrid, bestrid. Kontakta konsumentverket. www.konsumentverket.se/ Plocka hem de dokument som finns på deras "klagowebb" Skicka skriftligt att du bestrider fakturan och kräv att den omgående stryks. Får du ändå inkassokrav kan du anmäla detta till datainspektionen (?, lite osäker här så citera mig inte. Konsumentrådgivaren i din stad kan berätta vilken instans det är) och ringa och fråga varför i h#¤%e de skickar krav på en faktura du bestrider.
    Tack Det är bara så jobbigt att oroa sig för det just nu. 13 dagar till BF och detta ger mig verkligen ångest. Jag har aldrig varit sen med att betala en räkning och har aldrig haft några problem med anmärkningar. Letar dessutom hus så jag vill INTE få någon anmärkning
  • Waldo

I löv min bredbandsleverantör!

Skit i dom där lallarna nu, skaffa ett riktigt bredband, ring Banhof!

• Mariohn
    Waldo skrev 2009-10-15 12:25:53 följande:
    I löv min bredbandsleverantör! Skit i dom där lallarna nu, skaffa ett riktigt bredband, ring Banhof!
    Jag har bredband som jag är nöjd med ju Mitt problem är att de där nissarna inte slutar leverera bredband ändå.
Svar på tråden varning för brdband 2!!