Dammtussen skrev 2009-10-18 10:55:41 följande:
vi har delat upp morgon och kväll så han får omega två ggr per dag.han sover alltid ( med vissa undantag) ca 18,30-04-05 ungefär vi har laborerat med dessa tider massa och detta är det som passar honom bäst. Han sover som en stock från det han sommnat tills han vaknar.Möttet på bup gick jätte bra så nu väntar vi på läkar remiss för ev. medicinering )
Låter ju definitivt som om
han inte har några problem med sin sömn, det är ni föräldrar som har det.
Kan ni inte alternera och sova varsin natt, så ni orkar med? Den som ska vara vaken med sonen får helt enkelt lägga sig lite tidigare så denne orkar. måste ni vara vakna, förresten, han är 6 år, skrev du?
Jag har en son som är likadan, han sover
aldrig en hel natt, vaken 2-3 h varje natt (somnar utan problem, vaknar lite tidigare än er son och är bara *pigg*, efter några h somnar han åter), men HAN har inga problem med det, han är pigg iaf. Det är jag som ensamstående förälder som blir slut, men det är ingen anledning tilll att medicinera
grabben.. (jag måste vara vaken med grabben då han annars rymmer)
Därtill har jag en dotter som aldrig behövt mycket sömn, inte ens som bebis. Hon har ADD. (de andra två barnen här har alltid sovit massor, hela nätter och läääänge, så olika det kan vara!)