• Dammtussen

problem med sovandet för barn med adhd

Måste bara få ställa en fråga och hoppas på många svar!
    Självklart har vi prövat olika sovtider mm mm mm men nu till min fråga har en son på snart sex år har adhd med överaktivitet och aggresions problem är normal begåvad äter idag eye q. han vaknar allt mellan fyra till sex VARJE morgon och detta är så slitigt, vi har inte sovit en "hel" natt på sex år (förutom då han sovit borta vilket inte är ofta) är detta vanligt? Att dom här barnen vaknar tidigt?

• Svar på tråden problem med sovandet för barn med adhd
  • Dammtussen

Han äter dubbel dos mindre funkar inte. Ska på möte i morron om eventuell medicenering.
    Han sover jätte bra annars. Sommnar snabbt efter hans kvällsrutiner sover som en stock till kl fyra fem ca.

• Dammtussen

Tack så jätte mycket för era svar!
    Lite lättnad ändå måste jag säga att veta att vi inte är ensamma med detta problem.
    Vi har ju försökt så länge det gått utan medicin men nu får vi se hoppas dom hjälper oss efter mötet idag.
    Kram till er alla

• Dammtussen

vi har delat upp morgon och kväll så han får omega två ggr per dag.
    han sover alltid ( med vissa undantag) ca 18,30-04-05 ungefär vi har laborerat med dessa tider massa och detta är det som passar honom bäst. Han sover som en stock från det han sommnat tills han vaknar.
    Möttet på bup gick jätte bra så nu väntar vi på läkar remiss för ev. medicinering )

• Dammtussen

Näe vi behöver inte gå upp med honom men han är så duktig att han hela tiden frågar om lov om saker han vill göra........ Detta är ju jätte bra men va fasen vid fyra sen tycker han det är jätte roligt att parat med sin mamma så tidigt. Nja gubben går sju-fyra och jag jobbar inom vården så det är svårt att turas om och av nån anledning är det bara jag som gäller så dags.

• Dammtussen

Tack för era svar
    Fick just ett telefon samtal vi har fått tid redan på torsdag till läkaren

Svar på tråden problem med sovandet för barn med adhd