• Sencha

Skulle du köpa ett klädesplagg som enligt tvättrådet inte tåler vattentvätt?

Jag gör det möjligen om jag bedömer att det ändå funkar att vattentvätta. Eller om jag helt missar att kolla tvättrådet och det sedan visar sig vara just så. Och då skulle jag mest bli förvånad - och lite irriterad - för det är liksom så ologiskt för mig med kläder som inte går att vattentvätta.

Och ja, vi kan bortse från kläder som brudklänningar och liknande saker som används typ en enda gång.

0401 & 0807
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ett klädesplagg som enligt tvättrådet inte tåler vattentvätt?
  • astalacasta

Nej, för tusan! Jag köper inte kläder märkta handtvätt heller. Och de som är märkta med 30 grader tvättar jag i 40 grader så att jag fyller maskinerna.

• Sencha
    astalacasta skrev 2009-10-14 22:28:51 följande:
    Nej, för tusan! Jag köper inte kläder märkta handtvätt heller. Och de som är märkta med 30 grader tvättar jag i 40 grader så att jag fyller maskinerna.
    Jag köper handtvättssaker och kör dem på handtvättsprogrammet i tvättmaskinen. Och ja, 30-saker får gå i 40-tvätten
    0401 & 0807
  • Snooze

Tja...när helvetet fryser till is så kanske....eller när mina 5 skitgrisar flyttat hemifrån....innan dess, inte en chans (borde inte ha några kläder alls som inte tål minst 90 grader )

• Blå Flygare

Nej.
    I usa blir man ju s illa tvingad, där märs det mesta så av lathet. Körde i makin ändå o det gick ju bra i nästan alla fall. Men om ett plagg är märkt så här gissar jag att det inte går att tvätta i maskin så då står jag över.

• Pretty Banana

Ja, jag koper ofta sadana klader, men nastan bara ytterplagg och sadant jag inte anvander sa ofta. Gar och lamnar in klader pa kemtvatt kanske en gang per ar.

• Stårschan

Ja, om jag bedömer att de inte kommer att behöva tvättas innan jag blir less på dem. Jag tror att jag har någon väst och någon kjol som inte ska vattentvättas, så dem vädrar jag bara.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Kazeer

Nej. Orkar inte hålla på att springa till kemtvätten.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • silverhjärta

Får väl bli annat. Jag skulle köpt den misstänker jag för jag har nog aldrig kollat ett tvättråd innan det är dags att tvätta den. Hade alltså inte haft en aning hur den skulle tvättas vid inköpet.

Don´t drink and derive!
Svar på tråden Skulle du köpa ett klädesplagg som enligt tvättrådet inte tåler vattentvätt?