• jempa70

Problem med skor...

Hej,
    Jag är lite frustrerad. Min dotter som är 19 månader har ett fel på sin vänsterfot. Hon har inte börjat gå själv än, utan hon trippar på tå bakom en "lära-gå-vagn". Hon sätter aldrig ner vänsterfoten. Utan när hon står upp så kan hon stå på hela högerfoten men står på tårna på vänster. Hon sover till och med så med en "tippande" vänsterfot.

Detta är ju ett problem nu när det börjar bli kallt och hon är på dagis. Hon får ju inte på sig några skor! Vi har varit till ortopeden och de säger att hon säkert kommer att börja gå inom några månader. Vi ska få hjälpmedel, men innan vi får det så undrar jag ifall du vet om det finns några täta vinterskor som är varma som påminner om sockiplast fast i något tätt material som skinn eller liknande. Alltså en sko utan stärkt häl. Om det inte finns så borde någon göra sådana för min dotter kan inte vara den enda med detta problem.

• Svar på tråden Problem med skor...
  • Barnklädesexperten

Hej!

Det finns tossor som de gör av i vattentäta material som är vadderade i samma typ av tyg som finns i vattentäta overaller med plast/gummi sula (Polarn o pyret har).Eller om det skulle fungera med Uggs liknande skor som är fodrade med får skinn.

Skinntossor finns också att köpa men om du inte sätter något galon liknande tyg utanpå blir de nog snart förstörda.

Jag förstår att det är ett stort problem!Tycker att det är dåligt att ni inte redan har fått hjälp från sjukhuset med något att sätta på eran dotters fötter då det aldrig skulle accepteras om det vore en vuxen person.

Lycka till mvh Therese

Svar på tråden Problem med skor...