• hopee

GI Del2

lycra skrev 2009-10-15 19:46:00 följande:
    eftersom jag inte fick ett svar i förra tråden så får man väl försöka igen:Perfekt med en GI-tråd! Jag började med rivstart i måndags.. idag (tredje dagen) är jag helt svimfärdig, orkeslös & skakar i armarna/händerna. Är detta vanligt?Kan man äta yoghurt med hallon i till frukost? Jag klarar verkligen inte ägg & bacon.. blir kräkfärdig bara jag tänker på det!
    Ja jag tycker faktiskt vi kan försöka att bli lite bättre på att svara på varandras inlägg och frågor Känner oftas att man inte får så mycket respons även om jag försöker svara på andras om jag kan.
  • hopee

emmgus:hade också det där sötsuget igår. jobbigt!ville bara trycka i mig sonens vita bröd. (gjorde det inte)Tror det har en del att göra med trötthet, så är det för mig iaf. Då kan man känna att man snabbt vill bli pigg men det är ju bara dumt, det är ju inget som varar.

Visst sätter det sig i skallen. I somras hade jag varit helnöjd om jag hade vägt som jag gör nu, men nu är jag såklart inte det. De där hektona kan vara så irreterande vilket ju egentligen är löjligt
    Ja nu ska man bara klara fredagen också och hålla för öronen när man hör reklamen"nu är det fredagsmys"

• hopee

i början var jag hård och unnade mig inget ens på helgen. Tror det var bra för nu kan jag göra det utan att gå upp i vikt dessutom känner jag också att jag inte klarar att ha det på något annat sätt.
    Och angående det här med platåer, jag är så glad att jag "red" ut min som pågick i över två månader. äntligen har man gått ner de kilon jag inte lyckades gå ner ens på två år innan.

Konstig tycker jag dock det är att alla säger att man är sååå mätt alltid av GI. Det är inte jag. Kom på att jag inte kunde äta så stora måltider som jag trodde jag kunde göra... och frukosten är också den stora utmaningen då jag inte gillar ägg, så det blir alltid kolhydrater på morgonen.

• hopee

sandra 82 skrev 2009-10-21 12:33:26 följande:

Hej!Har en liten fråga till er som kör gi, är inte helt insatt i det men försöker undvika bröd, pasta, potatis o ris... men hur är det med havregynsgröt, kan man äta det till frukost? Är så trött på ägg...
    Havregryngsgröt är jättebra, kanske inte i fas1 men sedan. Det är något som händer med grynen när man kokar dem så de blir väldigt gi-vänliga
    Har gått ner några gram till väger nu 61,8 kan knappt tro det är sant. Har precis ätit en jättegod omelett med lite sojagrädde i och bacon och lite wokgrönsaker och purjolök.Rekomenderas!
  • hopee

emmgus: Åh vad kul för dig! grattis! får man fråga hur lång du är? Själv är jag 167..min sambo sa åt mig igår att nu måste jag sätta ett mål och sen hålla det och inte gå ner mer än så. Han har nog rätt kan bara inte bestämma mig hur mycket.. provade klänningar igår och ännu ser man min putmage. Tror jag bestämmer 58kilo sen får det räcka

sandra 82 skrev 2009-10-22 09:24:33 följande:
    Ok! En lite fråga till... Vad är fas 1? Och är det ok med mejeriprodukter så som yoggi, ost o mjölk?
    Ja precis som emmgus skriver så är det väldigt begränsat med kolhydrater i fas 1. Efter den fasen kommer nystart där man kan äta lite mer kolhydrater och sista fasen som man kan leva efter resten av livet heter balans. Du väljer fas efter hur fort du vill gå ner i vikt kan man säga. I fas 1 tex är det max 2dl yoghurt om dagen. det klarar inte jag iaf
  • hopee

wok är kanon! vanlig soya är inte så bra men det finns en som heter Tamarisoya och den rekomenderar GI-experterna

• hopee

Söta sotnos:Jag har tränat på friskís och svettis ikväll. Gör det en gång i veckan, i övrigt har jag som mål att iaf ut och gå en promenad om dagen. Det hjälper verkligen till att hålla/gå ner i vikt

Som vanligt har jag syndat i helgen men det visar sig inte på vågen! skönt.I veckan är det dock strikt gi mat som gäller.Åt stekt lax och lite lite fullkornspasta till lunch. Köttfärs till kvällsmat och nu efter träningen hallon med soja-yohurt. Gott!

• hopee

Jag har en teori om det med att fuska i början kunde jag inte heller göra det för kroppen suger åt sig allt den bara kan. Den vill ju gärna ha kolhydrater som den är van vid.Nu har jag ätit enligt GI länge och jag fuskade inte i början. Nu går det att fuska(svamligt detta ) det var samma sak förra gången jag gick ner i vikt för många år sedan jag höll mig hårt länge sen kunde det vara lite "friare"
    Så kämpa på! speciellt nu i början.

• hopee

Vad duktiga ni har varit!! jag står och stampar har varit så hungrig på sistone och behövt äta kolhydrater för att bli mätt... hmm vet inte hur jag ska bli mer mätt utan en ris/pasta till köttet.

One Wish: Jättebra med recept det behövs verkligen

• hopee

stockrosen: Ja jag har börjat att ta ca en dl pasta/ris. Konstigt men får lite dåligt samvete av det och känner mig jättonyttig.. blir ni andra mätt på bara sallad till köttet?

Svar på tråden GI Del2