GI Del2
Hej
Så glad att jag hittade den här tråden. Började "köra lite GI" förra veckan och har gått ner 1 kilo redan. Kastar mig glatt över era braiga tips.
Hej
Så glad att jag hittade den här tråden. Började "köra lite GI" förra veckan och har gått ner 1 kilo redan. Kastar mig glatt över era braiga tips.
Har ju nyss börjat och inte satt mig in i det supermycket. (Tänkte registrera mig på viktkoll.se efter jul.) Därför kanske jag tänker fel, men är inte GI mer en livsstil än en bantningsmetod? Alltså att man väljer bort vissa livsmedel som man mår dåligt av och det gör man så långt man kan hela livet???
Igår blev jag bjuden på glögg och saffransskorpor, inte särskillt GI men tackde ja för att det var en trevlig stund. Jag ser det inte som att jag sabbat något, inte heller att det kan vara möjligt att aldrig mer få äta eller dricka det andra äter och dricker.
Så, Disa och ni andra, vi får väl GI:a så bra det går i jul. 
Imorgon drar jag igång med Rivstart - är riktigt taggad 
Menyn består av
F: två kokta ägg med majonäs, två skivor skinka, tomatskivor, te
MM: en bit brieost, te
L: ceasarsallad med dressing utan krutonger
MM: blandade nötter
M: sesamlax med citron- och gurksallad
MM: Keso, te
Vad säger ni om det?
Havregrynsgröt har lite väl högt GI, fiberhavregryn är bättre. AllBran och frukostflingor med dinkel är också bra.
Böno är bra. Problemet med bruna bönor är såsen de ligger i. Annars tror jag att du kan äta alla sortes bönor, avsett märke
) Keso och ost (feta brie hallumni) är ju vegetariskt med mycket proteiner och fettHär blir det gulash-soppa 
giviktkoll föreslår gulachsoppa i fas 1 och den innehåller morötter så det är väl okej antar jag