Inlägg från: arandjelina |Visa alla inlägg
  • arandjelina

GI Del2

Själv har jag hållt på med fas ett sedan mitten av juli förutom att jag fuskade två veckor här mot slutet.
    Jag började igen i fredags för en vecka sedan och jag kan själv säga att jag börjar spy på ägg......

Trött är jag igen och orklös och det är inte bra iom. att jag jobbar som personlig assistent. Men jag har gått ner 14 kg. sedan mitten på juli så jag är nöjd.
    15 kg. till till sommaren hoppas jag på och sedan räcker det.....

Vad bra att tråden fortsätter , det är det bästa med detta att man kan läsa hur andra har det , hur det går , hjälpa andra om det behövs och själv få hjälp om det behövs...

Heja oss !!!!!

• arandjelina
    emmgus skrev 2009-10-16 15:10:05 följande:
    Usch har en jobbig dag idag. Sambon o jag har bråkat o har ej pratat med honom sen igår. (är hos min mamma med dottern just nu) Hon har inget gi vänligt hemma så har faktiskt ätit 2 pannkakor (visserligen utan socker men ändå) Mår riktigt kass över detta o känner mig allmänt nere, beror ju själklart mkt på läget här hemma just nu med
    Hoppas det ordnar sig för er och att du snart mår bättre.
    Lycka till!
  • arandjelina

söta sotnos skrev 2009-10-16 21:10:32 följande:

Go kväll?? Ingen som varit me om att man gått upp så hiskligt mycket bara för man fuskat lite men ändå tränat o varit ute o gått o så??? Jag är helt deppig!!! Jag skulle me vilja veta hur mycket ca man kan äta avkeso kött ost ogräddprodukter??? Kan man ta hur mycket somhellst??? Fan längtar till morgon dagen då jag ska i väg till stallet så jag får något annat att tänka på än att jag gått upp i vikt =( Mvh Malin
    85
    Det är bara att ta nya tag , ingen ide att deppa ihjäl sig.....
    Visst är det jätte jobbigt , jag vet själv hur det känns.
    Dom försvinner nog på tre , fyra dagar ska du se...
    Lycka till!!!!
  • arandjelina

Stekta ägg är helt okej att äta , ägg på alla sätt och vis...

• arandjelina

Jag har också fuskat sedan söndagen, har inte gått upp i vikt ,men jag känner att magen har blivit större.
    Är trött på allt.
    Men i morgon är jag tillbaka på fas ett igen.

Jag är också hungrig , har börjat känna att jag saknar något efter maten , måste vara kolhydrater.....

Måste nog bli medlem på vikt koll ......

• arandjelina

Jag vill så gärna gå ner 15 kg. till......suck.

• arandjelina

söta sotnos skrev 2009-11-03 12:18:49 följande:

tjingeling!!!! Går det käka brie ost till mellis??? Jag tycker det känns lite konstigt
    Det kan man göra utan problem , men inte sju gånger om dagen.:):):)
  • arandjelina

Hej !
    Här kommer en till som har tappat lusten helt , svårt att komma ur detta tillstånd tycker jag.
    Jag kan hålla mig två dagar ,tredje dagen ballar jag ur,då blir det bröd för hela slanten och allt möjligt.
    Har hållt på så i tre veckor plus att jag inte kunnat träna.
    Har inte gått upp i vikt ,pendlar ett kilo upp och ner.

Det är jag glad över.
    Hoppas att man kan hitta tillbaka till det gamla vanliga när man var så duktig, just nu så känner jag att jag har ett stort hål i magen och att någon skäl min mat som åker ner i magsäcken för jag är lika sugen när jag har ätit....

Ni förstår säkert med vilka demoner jag kämpar.
    Lycka till allihopa ,både dom det går bra för och dom som det går mindre bra för...
    Kram till er alla.....

• arandjelina

Jag har tränat idag och är mån om vad jag äter men det är inte strikt GI mat ..
    Det blir lite knäckebröd också .
    Det är sant efter nyår blir det säkert så att alla bantar igen eller ändrar sin livsstil...

• arandjelina

Är sååååååå trött på att banta .........
    Vet inte vad jag ska säga mer. Hoppas bara på att jag kan hålla vikten , orkar inte gå upp i vikt hela tiden....Jag motionerar och tränar , men maten har jag svårt med .
    Mest fusk blir det med bröd och sötsaker.
    Lycka till!!!!

• arandjelina
    emmgus skrev 2009-12-05 14:48:19 följande:
    Segt när de står stilla. De gör de här med o jag har bestämt mig att fortsätta köra lite sisådär nu sista tiden på året, tar nya tag i januari igen!
    Samma här , nya tag den 1 januari....
    Jag är helt slutkörd med allt.
  • arandjelina

Hej!

Jag har börjat igen efter mina perioder med matorgier.
    Nu är det nämligen så här att jag har börjat gå på möten hos viktväktarna.
    Tänker köra någon blandning mellan GI och vv.
    Jag känner att jag måste gå dit för att vägas , kanske motivationen blir större när jag tvingas betala för att vägas. :):)

Känner att jag inte klarar mig längre utan bröd , det är därför jag kommer köra någon blandning mellan dom här två grejerna.

Hoppas att ni låter mig vara kvar här , iom att jag inte kommer att vara en riktig viktväktare.

Jag önskar er ett riktigt gott nytt år....
    Hoppas att ni orkar komma tillbaka snart.
    Sänder er lite styrke kramar.......

• arandjelina

Hej! 

Jag är tillbaka igen . 
    Det funkar inte när jag äter för mycket kolhydrater , så jag började med rivstarten igen och ska följa kokboken GI dag för dag i en månad. 
    Med Gi metoden hade jag gått ner 14 kg. sedan slutet av juli. 
    Började fuska i oktober men i december ballade jag ut helt och  har gått upp 3 kg. 

Försökte med  viktväktarna men det funkar inte , fuskade för mycket , så nu är jag tillbaka .. 

Lycka till alla ! 
    Jag tänker vara aktiv här inne igen.
  • arandjelina
    Myror i brallan skrev 2010-01-12 10:39:18 följande:
    Hej på er! Nu tar jag nya tag för att sätta lite fart på viktminskningen... har ju varit lite si och så med kosten, dock har jag INTE lagt på mig nåt under jul och nyår så det får man ju vara glad för! Nu siktar jag på minus 10 kg till... men helst minus 15 innan sommaren...

Då återvänder vi samtidigt vi två och tar nya tag.....
  • arandjelina

Frukost: 

Omelett på 2 ägg ,champinjoner ,ost o skinka. 

Lunch: 

Sallad med köttfärs och en klick yoghurt . 

Middag: 

Lax och räkor i spenat sås och grädde. 

Så har min dag sett ut , är nöjd med dagen. 
    Om det krisar blir det ett kokt ägg till och 2 msk. keso...
  • arandjelina

Nu äter jag salladsblad ,  salami , ost och en bit paprika , så rullar jag ihop det och äter det som en smörgås. 

Funkar jättebra . Tog fyra rullar till frukost. 

Det funkar jätte bra med rivstarten igen  , är inte hungrig .
Svar på tråden GI Del2