jeskre skrev 2009-10-25 19:44:03 följande:
vid graviditet och amning ska man inte banta över huvudtaget! Allmänt känt trodde jag.. I alla mina GI kokböcker står det att man inte bör köra rivstarten om man ammar/är gravid.
Har gjort det med viktväktarna och där får man äta mellan - 5-10 points extra. Och man går ner liiite saktare än vanligt. Sen lägger man väl olika värderinga i ordet banta. Jag anser inte att jag BANTAR när jag går på GI. Visserligen så hoppar jag över godissaker och kolhydrater men jag äter ju en massa fett. Nyss smällde jag i mig 50 gram nötter. Och så är det avakodo, fetaost...jag har så svårt att se att jag bantar. Förstår du vad jag menar?
Jag äter ju NYTTIGARE nu än när jag inte går på GI för då äter jag massvis med mackor och kex och sånt. Jag vet inte om det är så mkt nyttigare.
Och sen helammar jag inte längre utan delammar men det blir ändå var 4-5 timme....
Är det ingen som förstår vad jag menar????
Men nu har jag mailat någon expert på Gi-viktkoll. Hoppas jag får svar imorgon. Annars får jag starta en tråd och hoppas kunna få ett svar.
För är det för "farligt" för mig eller för barnet?
Jag har googlat men får lite olika svar. Det rekommenderas inte om man helammar men sen går väl åsikterna isär...