GI Del2
kom på att jag läst ett snabbglass recept häromdagen
...kesella som mixas med frysta hallon/mango (går att köpa på bla ICA vet jag)
kom på att jag läst ett snabbglass recept häromdagen
...kesella som mixas med frysta hallon/mango (går att köpa på bla ICA vet jag)
Jag brukar göra en vanlig grönsallad till maten, sen serverar jag nästan alltid broccoli, blomkål eller brysselkål till också.
Jätte gott att göra mos av broccoli/blomkål!
Mosa bara och tillsätt smör, salt, peppar och lite mjölk (eller grädde eller cremé fraiche)
Man kan ju ocså ha i lite kidneybönor eller kikärter i salladen för lite utfyllnad.
Jag blir lyckligare av att tappa fettet än att äta godis och pasta...så jag håller inte me
*haha*
Jag hamnade i ketos alldeles i början när 'kolhydraterna tog slut' ....blev jätte skakis, fick jätte huvudvärk, blev super törstig och mådde jätte konstigt. Gick dock över efter några dagar och har inte mått så senare. ar fått jätte törst nångång emellanåt när jag ätit extremt lite kolhydrater, antar att förbränningen kanske kommer igång lite extra då.
Ang äta på kvällen så brukar jag om jag blir lite hungrig ta ett par finn crisp med smör och ost och en kopp te. (visste ni förresten att koffein i te och kaffe frisätter fettceller?? koffeinet i samband med motion ökar därför förbränningen ;))
Är jag bara gottesugen har jag nu de senaste kvällarna gjort 'glassen' jag beskrev tidigare...mixar frysta hallon och mango med kesella och lite sötningsmedel!!! KANON gott!
*mums*
Eller lite jordgubbar med vispad grädde
Lycka till imorgon med vägningen söta sötnos!
I helgen blir det till att flytta för oss! ska köra alla stora möbler och 'flytta in' på riktigt! får väl se om man hinner äta nåt
Brieost och ett päron är en favorit också...brukar gotta till det med det på helgerna.
Finns massa trevligt man kan äta på kvällarna
vanlig kesella...den innehåller bara 3,5 gram kolhydrater/100g gram!
riktmärket att gå efter är ju att livsmedlet ska ligga under 5 gram kolhydrater/ 100 gram för att vara GI nyttigt.
Finn crisp är godkända läste jag på nån annan sida....dock inte för många!
kom på ett till bra kvälls mellanmål för er hungriga...ekströms sockerfria nyponsoppa (endast 3,5 gram) och ekströms sockerfria blåbärssoppa ( endast 4 gram) *mums*
receptfavoriter.se/recept/gi-pizza.html
fyllningen kan man ju variera hur man vill...men här kan du ju ialla fall kikia deg och tomatsås
receptfavoriter.se/recept/gi-pizza.html
fyllningen kan man ju variera hur man vill...men här kan du ju i alla fall kika deg och tomatsås
jadu Disa...jag vet inte riktigt vad jag gör för att lyckas, tycker mest jag slarvar och inte anstränger mig så mycket...tränar inte...motionerar inte på något vis....äter grädde med mango och hallon och allmänt gottar mig!
men denna veckan var extrem...har inte gått ner så mycket på en vecka på hela tiden...men det känns skönt!
Kom igen nu tjejer!! nu kör vi! snyggast på beachen 2010!!