• hopee

GI Del2

emmgus: vet att det inte hjälper att säga det men det är nog en ny viktdepå och du är ju nära ditt mål nu

stockrosen:Vad konstigt att du inte gått ner i omkrets men i kilo... och du 4,5kg är ju jättebra! har frågat de flesta i tråden innan men inte dig tror jag, vad brukar du äta på kvällen? efter middagen alltså. (eller är det bara jag som blir hungrig igen på kvällen kanske )Har svårt att ersätta den där mackan man brukade ta behöver många tips.

• hopee

Oj vad jag blev förvånad imorse, jag hade gått ner ett kilo har stått still länge och jag är inte alltid så "duktig" på helgerna. Tack för tipsen om mat till kvällen!

• hopee

låter jättegott emmgus! ska köpa hem ingredienserna. jag gillar när det är så enkelt som möjligt att tillaga.

• hopee
    emmgus skrev 2009-11-15 12:16:47 följande:
    Vill dela med mig av ett jätte gott recept , lättlagat o jätte gott!Tina torsk bitar o lägg i ugnsäker form.Blanda ihop tacosås (medium) ,grädde och ost och häll sedan detta över fisken.Låt stå i ugnen i 20 min och 200g, Klaaart :DSnälla testa o se va ni tycker, underbart gott o superlätt :)
    Nu har jag ätit det, det var kvällsmaten ikväll. Jättegott och enkelt!
  • hopee

One Wish skrev 2009-11-23 13:23:33 följande:

Jag använder dinkelmjöl i allt istället för vetemjöl...funkar jätte bra! finns i både "vanligt" och fullkorn.Rapport...här går det neråt i alla fall...-2kilo sedan förra måndagen! 1.4 kilo kvar till mitt första delmål - 10 kg! hoppas på att klara det innan jul!
    Kanon ju!!! du har inte något speciellt "knep" och dela med dig med?
  • hopee

Haha ja det här är ju så typiskt men vi hänger väl kvar ändå?! kanske kan försöka peppa varandra genom att berätta en gi-vänlig "sak" vi ätit varje dag. För en klarar vi väl iaf

• hopee

Ja det är verkligen svårt nu. Hungrig och sötsugen hela tiden! ska på bröllop snart och vill vara fin, det borde ju vara en bra morot men istället flippar jag ut och vill skita i allt... äter iaf fullkornsris och pasta till maten. På kvällen blir det oftast keso med hallon så det är ju lite bra iaf. i och med att det är kolhydrater kolhydrater jag vill ha

• hopee

Ska på föreläsning med Fredrik Paulun i vecka ser fram emot lite ny inspiration

• hopee

Jag kör fortfarande så gott jag kan var ju på föresläsning och insåg att man inte behöver vara så strikt tex med fruk och rotfrukter. Det är ju supernyttigt!!!

• hopee

Jag kör GI i veckan men inte så mycket på helgen. Är inte lika "rädd" för bröd längre bara det är korn eller frö i så är det helt ok enligt paulun. Satsar nu på att försöka hålla vikten över jul och nyår då får man nog vara rätt nöjd om man klarar det

• hopee

grattis söta sotnos!
    Jag har köpt hem 70% choklad för att kunna ta någon bit varje dag, men det är alltså ingen bra idé! jag äter alldeles för mycket och mitt sötsug är nu enormt. Så det är alltså mitt hetaste tips den här veckan ha inget gott hemma!!! det ska jag sluta med iaf för det funkar inte att spara det till helgen.

• hopee

Jaha då har man gått ner ngr kilo men inte av rätt anledning, har kräkts och mått dåligt. Blev ytterst lite julmat. Men om man ska se något positivt med det är det att jag känner att jag inte vill gå upp de där kilona igen så nu har jag fått ny motivation igen hade iof hellre varit frisk julafton

• hopee

Jag fick så många fina komplimanger igår att jag var blivit så smal och så känns som man har GI och tacka det för nu är jag supermotiverad men jag gör det fortfarande på mitt lilla "milda" sätt.
    Nu kör vi tjejer!!!

• hopee
    CombatLover skrev 2010-01-09 22:25:11 följande:
    Jag har tänkt börja med GI, läst lite här. Kan ni ge mig tre anledningar till varför ni tycker att en person ska börja äta enligt GI. Jag behöver sporras och övertygas så om ni orkar med en nyfiken eventuell ny GI:are så skriv gärna
    1. Det är ingen bantingskur utan något man kan leva efter resten av livet och äta gott.
    2.Blodsockret stabiliseras vilket gör att det inte sliter så mycket på kroppen som det gör när man äter mycket socker. Då blir det som inflammationer i kroppen och gör bla att man åldras fortare och mer värk om man har tex reumatism.
    3. I mitt fall så har jag gått ner långsamt(inte kört rivstarten) men nu har jag fått belöningen jag håller vikten även om jag "fuskar" på helgen
Svar på tråden GI Del2