Inlägg från: Myror i brallan |Visa alla inlägg
  • Myror i brallan

GI Del2

emmgus skrev 2009-11-13 07:18:43 följande:
    Kul att alla pratar o håller sig kar i denna tråd. Vad ska ni äta ikväll? Alltid kul o lyxa till de lite extra på fredagar, jag är sååå sugen på pizza, måste ju finnnas möjlighet o göra GI vänligt? Även om de inte blir de nyttigaste man kan äta som Giare :D
    Jag och sambon gör en "GI-pizza" på dinkelfullkorn bla. Hur gott som helst, om man dessutom äter en rejäl hög med pizzasallad så är det helt OK då vinägern i salladen säker GI:t i pizzan...
    Receptet finns bla. i ICAs nya rutiga... Hälsokokboken... även i GI för hela familjen av Ulrika Davidsson...
  • Myror i brallan

Jag började v. 31 och har ett vad med sambon att om jag lyckas gå ner till 75 innan 1juni-10 så stundar bröllop! Morot som heter duga va!?

• Myror i brallan
    emmgus skrev 2009-11-17 20:05:59 följande:
    usch jag behöver er peppning, jag har verkligen tappat lusten. Okej jag sitter inte o trycker i mig massa vitt bröd , potatis o pasta men jag äter lite mer varje gång o känner jag slarvar med o hålla tider med mat o e inte lika strikt längre. Mår skit dåligt över de men de bara blir så Pepp tack!
    Skriver under på det!!! Saknar dessutom min hund så fruktansvärt och kommer mig inte heller ut på promenad längre Bara att försöka resa sig och ta nya tag! PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP!!!
  • Myror i brallan

Syndade ikväll och drack the med honung i och så 3(!!!) morotbröds bitar till... ångrar mig lite men syndigt gott var det!

Har önskat oss en motionscykel i julklapp, annars så investerar vi i en själv. En som går TYST så man kan cykla medan man ser på TV. Jag som älskar Hem till gården får ju då en timma gratis motion varje vardag

• Myror i brallan

Nu var det lugnt här inne... har stannat av i viktminskningen igen men har inte varit så strikt i veckan så det har sina förklaringar... jag har iaf inte ökat! Man får vara glad för det lilla...

Söta sotnos... hur gick vägningen?

• Myror i brallan

Jag åt grillad kycklingfile, grönsallad och en liten klick potatissallad... sååååå gott!

Igår kväll og jag fram min Wii fit bräda och tränade lite och ta mig tusan har jag inte träningsvärk idag.-)
    La bort brädan när jag blev gravid då jag fick jätte mkt problem med fogarna, men nu är lillan snart 10 mån. så nu var det dags... kul kul kul... fick en liten nytändning på viktminsknings fronten

• Myror i brallan
    arandjelina skrev 2009-11-24 22:15:06 följande:
    Jag har tränat idag och är mån om vad jag äter men det är inte strikt GI mat .. Det blir lite knäckebröd också . Det är sant efter nyår blir det säkert så att alla bantar igen eller ändrar sin livsstil...
    Jag är inte heller så strikt... äter bröd till frukost bla.
    Hoppas på att få gå ner mer genom att börja träna lite och fortsätta äta som jag gör nu...
    så fort snön kommer så åker skidorna fram
  • Myror i brallan

Jag måste ner till 89.9.. och då har jag tappat 10 kilo... har varit ner dit tre ggr. men ligger som du nu på 90,8 och pendlar där +-1kilo...
    Väntar och längtar innerligt till snön kommer så jag kan ta fram mina längdskidor och börja åka lite...

• Myror i brallan
    stockrosen skrev 2009-11-29 22:25:19 följande:
    Nej, jag har inte kommit tillbaka. Men jag har fastnat lite i kalasveckan. Har ju själv fyllt år samt min son. Nej, kalas är inget höjdare när det blir en massa gott över . Sen har jag tröttnat lite på mina frukostar och lunch. Det har varit yoghurt + all bran och till lunch omeletter. Men nu är jag astrött på omeletter. Vad äter ni till frukost resp lunch???
    Ville bara säga att All Brans inte alls är så nyttiga som man kan tro... läs innehållsförteckningen och jämför med andra flingor...
  • Myror i brallan

Jag äter inte flingor till min yoghurt eftersom jag äter en skiva bröd till istället... känns lite lyxigare med en smarrig macka än lite flingor...

Förövrigt har jag stannat av igen vad gäller vikten, dock har jag ju syndat i helgen som var med Kinarestaurangs besök (pappa bjöd ut oss) och allmänt advents fika... dock har vi hittat en glögg utan tillsatt socker

Har tagit fram min Wii Fit bräda och tränar nu på den när tillfälle ges... Har satt ett mål på att tappa 2,5 kilo till innan jul... hmmm, blir mkt träning nu

Ha en skön helg! Nu väntar julmarknad för mig och mina små tjejer....

• Myror i brallan

Står fortfarande still men känner att jag får vara nöjd så länge jag inte ökar!
    Ska försöka vara duktig fram till jul med start på söndag då vi har kalas nu fre och lö.
    Sedan blir det till att vara duktig fram till nyår och såklart får man köra en rivstart efter nyår så man börjar nya året med att tappa ett eller två kilo. Det hade väl inte varit så tokigt!?
    Ha det bäst alla! Pepp pepp pepp!!!!

• Myror i brallan

Har bakat dinkel lussekatter och peppisar och så GOOODA!!! Mums.. längtar till Jul... inte så svårt att äta rätt på julbordet,, om man dissar potatisen och brödet kan man njuta rätt bra!

• Myror i brallan

Jag kör nog ungefär som du... håller jag vikten över jul blir jag överlycklig

hopee skrev 2009-12-16 18:28:31 följande:
    Jag kör GI i veckan men inte så mycket på helgen. Är inte lika "rädd" för bröd längre bara det är korn eller frö i så är det helt ok enligt paulun. Satsar nu på att försöka hålla vikten över jul och nyår då får man nog vara rätt nöjd om man klarar det
  • Myror i brallan
    One Wish skrev 2010-01-04 13:41:36 följande:
    Vägning idag efter två veckors ledighet över jul & nyår. Har unnat mig precis ALLT....åt potatis till julmaten, choklad, efterrätt, knäck och blandgodis. Skumpa och vin på nyår, likör till kaffet...ja, verikligen levt "normalt" och tro det eller ej, men vikten står på exakt samma gram som för två veckor sedan! *puh* Så nu är det bara att fortsätta köra på! Kämpa på alla glada GI:are!
    Precis samma här!!! Ja om man bortser från att jag inte druckit nån alkohol
    Så lycklig att jag inte ökat alls, nu tar jag nya tag inför beach 2010
    Ha det bäst alla och pepp pepp pepp!!!
  • Myror i brallan

Hej på er! Nu tar jag nya tag för att sätta lite fart på viktminskningen... har ju varit lite si och så med kosten, dock har jag INTE lagt på mig nåt under jul och nyår så det får man ju vara glad för! Nu siktar jag på minus 10 kg till... men helst minus 15 innan sommaren...

• Myror i brallan
    arandjelina skrev 2010-01-12 10:42:04 följande:
    Japp, vi har ju följts åt innan så vi fortsätter väl
Svar på tråden GI Del2