GI Del2
Söta sötnos:
Här hjälper inga kläder om motivationen tryter
. Tyvärr
Vaddå.. vad äter du till lunch då? Bara salladsblad och lite fetaost?
Frukt är nyttigt
och gott..mmm.....Frukt gör MIG glad
Söta sötnos:
Här hjälper inga kläder om motivationen tryter
. Tyvärr
Vaddå.. vad äter du till lunch då? Bara salladsblad och lite fetaost?
Frukt är nyttigt
och gott..mmm.....Frukt gör MIG glad
Men på tal om frukt och annat sött....
Har precis skurit en del grönsaker och eftersom det börjar bli helt tomt på grönsaker så tog jag lite morot. Och jisses vad sött det är! Har aldrig känt det innan. Det är jättgott!!!!!!
Måste genast kolla upp hur GI-vänlig morot är........
Ojdåååå morot är visst inget höjdare i just dessa sammanhang...........
Disa D;
Det beror på när jag äter middag.
Äter jag middag runt 18-19 då behöver jag ingenting på kvällen. Och det gör jag oftast. Idag har jag faktiskt inte ätit någon middag ännu eftersom min bebis och större barn tagit ALL min tid. Jag har inte orkat. Och sen jag börjat med GI så har jag haft lätt att "glömma bort" kvällsmat. Inte bra eftersom jag ff ammar.
Äter jag tidigare så kan jag ta en halv macka (om jag inte ätit kolhydrater tidigare)eller yoghurt eller frukt. Jag är alltså i nystartsfasen och inte i rivstarten (fast det blir oftast rivstart ändå).
Nu skall jag nog ta yoghrt och All Bran. Det är bra tycker jag.
Nu kom min man hem och vi skall väl äta något.
Håller tummarna söta sötnos!
Nej, konstigt nog så har jag inte vart skakig eller haft huvudvärk.
MYCKET konstigt eftersom jag nästan bara levt på kolhydrater tidigare.
Förutom att jag är väldigt gottesugen och längtar efter pannkakor så mår jag utmärkt.
One Wish:
måste testa den där glassen i helgen.
Är det kesella light eller vanlig?
Finn crisp? De är ju jättegoda! ÄR de GI-vänliga?
Jag är stenförkyld (tror inte det är SI) och är sååååå sugen .......blä...tycker synd om mig själv och är rädd för att min bebis skall bli sjuk
. Oro gör mig sugen på att tröstäta........
söta sötnos!
LYCKA TILL SÅ JÄTTEMKT!
(själv slarvar jag liiiiite....svårt att vara så duktig med sjuka barn hemma och när man är såå trött - MEN Jag kommer igen!)
Nu har jag också ballat ur fullständigt. Tredje dagen i rad. Och imorgon fyller jag år och då vill jag äta glass
!!!
Men jag kommer igen ....fast inte imorgon
Nej, jag har inte kommit tillbaka.
Men jag har fastnat lite i kalasveckan. Har ju själv fyllt år samt min son. Nej, kalas är inget höjdare när det blir en massa gott över
.
Sen har jag tröttnat lite på mina frukostar och lunch.
Det har varit yoghurt + all bran och till lunch omeletter. Men nu är jag astrött på omeletter.
Vad äter ni till frukost resp lunch???
Myror i brallan skrev 2009-11-29 23:51:28 följande:
Jag kör också igång i januari igen.
Det har bara vart för mkt hos oss det sista. Sjukdomar, kalas på kalas, dåliga nätter och adventstid....
Kommer tillbaka i januari!