• Chica80

Packa väskan

Förlossningen börjar närma sig med stormsteg och jag måste ta tag i det där med att packa väskan. Det finns så många listor överallt att det känns som att man måste ha en hel resväska med sig! Jag blir alldeles rådvill. Vad tycker ni är det viktigaste att ha med sig?

• Svar på tråden Packa väskan
  • Josefines

kläder tillbarnet och kläder till dig och läppsyl  och tofflor det är det ända som ja tycker behövs! allt annat är onödigt eller var det iaf för mig blev bara en massa saker att f¨å med sig hem sen, tidningar å sånt använde jag inte alls hade för ont för det.

• Tajger

Kamera + laddare, mobil + mobilladdare känns livsviktigt för mig iallafall.

• Josefines
    Tajger skrev 2009-10-15 09:54:45 följande:
    Kamera + laddare, mobil + mobilladdare känns livsviktigt för mig iallafall.
    såsant så dom sakerna tänkte ja inte på att ja hade med =P
  • 2 ska bli 3 är nu 4

VIKTIGT!
    Journal & blodruppspapper, leg & ev brev.
    kamera & mobil+ laddare till dessa.
    kläder till er alla

Väntar 2:a barnet & detta är vad jag anv sist och inte vill va utan.
    DVS Viktigt för mig..
    *Coca cola & salta Pingviner. Funkar alltid att dricka/äta hur dåligt jag än mår.
    *MUSIK (mp3 spelare & minihögtalare) nästan viktigast.
    *Min egna kudde. kändes tryggt m "hemma lukt" minns jag.
    *Tofflor/varma goa strumpor.
    *Ammningslinne.
    *Vetekudde (ska testa TENS denna gången oxå så den ska med)
    *Sport vattenflaska, enklast att dricka ur.
    *Mjukisbyxor att ha efteråt.. viktigt att dom är med dragsko och höga då dom låga med resår jag tagit med sist inte funkade. satt mot snittet (slutade så ) och gick inte alls att ha på. Hoppas ju inte att det ska bli snitt denna gången men man vet aldrig.
    *dusch kit m favvo duschkrämen & lotion. Samma jag anv när dottern va ny!

Lycka till!!

• Funderingar

Viktigt för mig:

- Journaler osv såklart
    - En omgång babykläder
    - Mycket mjuka och bekäma kläder till dig
    - Mjölkuppsamlingskupa/snäckor eller vad det kallas från apoteket. Det hade jag inte förra gången och gud vad mina bröstvårtor var känsliga! Det är ett måste för mig den här gången. T-shirten mot bröstvårtorna gjorde riktigt ont.
    - En riktigt skön duschkräm som inte är kraftigt parfymerad (så skönt att få en fräsch känsla efter förlossningen)
    - lypsyl
    - tofflor så man itne drar upp en massa bakterier i förlossningssängen
    - kamera
    - mobil

Det är nog det viktigaste för mig. Lycka till!

• silvanus

jag har packat ner
    till bebisen...
    body
    byxor
    strumpor
    filt
    utekläder/skor
    mössa

till mig
    extra ombyte
    amningskupor
    schampo/tvål

till sambon
    extra ombyte

sen även mobilen och kameran
    extra ombyte behövs om man ska stanna över, vi delar fortfarande inte samma uppfattning om den saken

• kvinna79

jag håller också på att packa väskan, tänkte att det skulle räcka med en liten kabinväska, men nu börjar jag tveka. kanske behövs en stor resväska? frågan är hur mycket kläder man vill ha med till sig själv, hur många trosor etc. allt tar ju sån plats. och hur mycket till pyret? enligt ryktet får man inte låna några kläder på vår förlossning längre (bara enstaka plagg) och det är ju jättesvårt att veta hur mycket som behövs.

• 2 ska bli 3 är nu 4

vi anv inte speciellt mycket kläder på dottern när vi låg på BB.. hade mest filtar. låg och gosade hud mot hud. fast hon va rätt varm av sig iofs..
    Vi packade i 2 mindre väskor ist för en stooor väska.. en till förlossningen och en till BB. BB väskan tror jag tom låg i bilen till dottern va född. inte säker.

• FannyJakobochJulius

det jag använde där var:

min morgonrock plus mysiga tofflor...
    sköna STORA trosor...
    Toapapper (ofta är deras papperså hårt) haha ;)
    Kamera o mobil
    min bodylotion för o känna mig fräsch
    Hårborste o hårsnodd
    ombyte
    tandborste
    min sambo

Till babyn:
    Ombyte
    blöjor
    bilbarnstolen
    nalle
    filt